Terug
Gepubliceerd op 28/05/2025

Notulen  Gemeenteraad

di 29/04/2025 - 20:00 OC DWM - congreszaal
Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Raadsleden
Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Schepenen
Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Raadsleden
Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Schepenen
Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Raadsleden
Karen Van Looveren, algemeen directeur

De voorzitter opent de zitting op 29/04/2025 om 20:00.

  • Algemeen

    • Goedkeuren ontwerpnotulen vorige zitting

      Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
      Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Raadsleden
      Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Schepenen
      Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Raadsleden
      Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Schepenen
      Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Raadsleden
      Karen Van Looveren, algemeen directeur
      Feiten, context en argumentatie

      De ontwerpnotulen van vorige zitting worden voorgelegd aan de gemeenteraad.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Karen Van Looveren
      Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Enig artikel

      De gemeenteraad keurt de ontwerpnotulen van vorige zitting goed.

  • Openbaar

    • Normaal

      • algemeen beleid

        • A-punt

          • Erfpacht gemeente Lint - Hoeve Van Houtven vzw - addendum

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Raadsleden
            Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Schepenen
            Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Raadsleden
            Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Schepenen
            Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            Erfpachtovereenkomst dd. 21 juni 2000 tussen IGEAN, gemeentebestuur Lint & Scouting VZW.

            GR 27 maart 2000 betreffende de erfpachtovereenkomst tussen IGEAN, verenigingen Lerenveld en gemeente Lint.

            GR 29 september 2009 betreffende de overdracht sport- en recreatiezone 'Luitersheide' van IGEAN dienstverlening aan de gemeente Lint.

            Feiten, context en argumentatie

            TC 't Leer wenst een deel van het perceel binnen de erfpachtovereenkomst met de Landelijke Rijvereniging over te nemen. De huidige erfpachtovereenkomst tussen de gemeente Lint en Hoeve Van Houtven vzw dient gewijzigd te worden.  Meer bepaald zal een deel van de oppervlakte overgedragen worden naar TC 't Leer en opgenomen te worden in de nieuwe erfpachtovereenkomst tussen TC 't Leer en gemeente Lint.  Deze wijziging betreft om een deel van de onroerende goederen over te dragen naar TC 't Leer.  Het betreft het gereserveerd perceelnummer 262/2M met een totaal oppervlakte van 2.371 m².  Dit betreft een deel van 262/02L/deel. (lot 1 op bijgevoegd plan).

            Juridische gronden

            De Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, in werking getreden op 1 september 2009 met latere aanpassingen en in het bijzonder artikel 5.2.2.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle
            Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
            Besluit

            Artikel 1

            De gemeenteraad gaat akkoord met de wijziging van de bestaande erfpachtovereenkomst tussen de gemeente Lint en Hoeve Van Houtven vzw.

            Artikel 2

            De gemeenteraad gaat akkoord met het addendum aan de bestaande erfpachtovereenkomst tussen de gemeente Lint en Hoeve Van Houtven vzw.

            WIJZIGING ERFPACHTOVEREENKOMST
            1) De GEMEENTE LINT, met ondernemingsnummer 0207.501.410, gevestigd te 2547 Lint, Koning Albertstraat 41, daartoe gemachtigd bij beslissing van de gemeenteraad van de gemeente Lint de dato *, van welke beslissing een afschrift aan deze overeenkomst zal gehecht blijven en voor wie hier aanwezig zijn en aanvaarden:
            a) De heer VERHOEVEN Rudy Maria Jozef, in zijn hoedanigheid van voorzitter van de gemeenteraad van de gemeente Lint, geboren te Mortsel op 7 april 1969, wonende te 2547 Lint, Koningin Astridlaan 5.
            b) Mevrouw VAN LOOVEREN Karen, in haar hoedanigheid van algemeen directeur, hiertoe aangesteld in de gemeenteraad van 26 april 2022, geboren te Antwerpen op 27/02/1982, wonende te 2390 Malle, Hallebaan 156.
            Hierna genoemd “de eigenaar” en/of “erfpachtgever”.
            2) HOEVE VAN HOUTVEN vereniging zonder winstoogmerk, met zetel te 2547 Lint, Zevenhuizenstraat 68, rechtspersonenregister Antwerpen (afdeling Antwerpen) met ondernemingsnummer 0888.172.184.
            Opgericht bij onderhandse akte van 1 maart 2007, bekendgemaakt in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad van 30 maart 2007, onder nummer 2007-03-30/0048692.
            Alhier vertegenwoordigd, overeenkomstig artikel 29 van de statuten, door twee bestuurders, te weten:
            a) de heer Van Hissenhoven Stanny, geboren te Mortsel op 26 maart 1951, wonende te 2547 Lint, Kardinaal Cardijnlaan 74 GL-R, en b) de heer Van Der Heyden Leo, geboren te Lier op 14 januari 1954, wonende te 2547 Lint, Bouwenstraat 65, beiden benoemd door de algemene vergadering gehouden op 16 mei 2013, bekendgemaakt in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad van 25 februari 2014, onder nummer 2014-02-25/0050738.
            Hierna genoemd “de erfpachter”.
            I. WIJZIGING ERFPACHT
            Ingevolge onderhandse akte getekend op 29 november 2002, geregistreerd te Kontich op 7 februari 2003 boekdeel 21 blad 35 vak 26 werd er voor een grotere oppervlakte een onderhandse erfpacht verleend door de Intercommunale Grondbeleid en Expansie Antwerpen C.V. (Igean), te Wommelgem, aan de vereniging zonder winstoogmerk L.R.V. Lint, met de gemeente Lint als tussenkomende eregetuige.
            Voorschreven eigendom behoort toe aan de gemeente Lint om dit onder grotere oppervlakte te hebben verkregen van IGEAN dienstverlening, te Wommelgem blijkens akte verleden voor de heer Stanny Tuyteleers, burgemeester van de gemeente Lint, op 19 januari 2010, overgeschreven op het derde hypotheekkantoor te Antwerpen op 12 februari daarna, nummer 59-T-12/02/2010-02432.
            Partijen zijn overeengekomen om een deel van de onroerende goederen waarop de erfpacht betrekking op heeft, met name het hierna beschreven goed, uit te sluiten van hun bestaande overeenkomst, waardoor de Gemeente Lint er opnieuw de vrije beschikking over heeft.

            Deze overeenkomst dient als addendum te worden samen gelezen met voormelde onderhandse akte getekend op 29 november 2002 teneinde de juiste kadastrale afbakening te bepalen waarop de erfpacht nog wel betrekking heeft.

            II. VOORWERP VAN DE OVEREENKOMST
            Gemeente LINT
            Een perceel grond gelegen te Lint, nabij de Zevenhuizenstraat, volgens titel ten kadaster gekend sectie D, 262/D/2, thans ten kadaster gekend sectie D, deel van nummer 0262/02LP0000 voor een oppervlakte volgens meting van tweeduizend driehonderd eenenzeventig vierkante meter (2.371 m²) en met gereserveerde perceelsidentificatie 0262/2MP0000.
            Zoals dit perceel voorkomt onder Lot 1 op het meetplan opgemaakt door landmeterskantoor Van Eester op 15 januari 2025.
            Zij bevestigen dat voormeld afbakeningsplan opgenomen is in de databank van de plannen van afbakening van de algemene administratie Patrimoniumdocumentatie onder refertenummer 11025/10378, zonder sindsdien te zijn gewijzigd. Dit plan wordt eveneens aan huidige overeenkomst gehecht.

            III. SLOTVERKLARINGEN
            Partijen komen overeen dat alle kosten, registratierechten en erelonen die het gevolg zijn van deze overeenkomst te dragen en te betalen zullen zijn door de gemeente Lint.
            Opgemaakt en ondertekend in drie (3) originele exemplaren (één voor de erfpachtgever, één voor de erfpachter en één ter neerlegging voor registratie) in het notariskantoor van Daniel en Gilles Van Bockrijck, te Lint op …/…/2025.

          • Erfpacht gemeente Lint - TC 't Leer 2025-2052

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Raadsleden
            Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Schepenen
            Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Raadsleden
            Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Schepenen
            Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            Erfpachtovereenkomst dd. 21 juni 2000 tussen IGEAN, gemeentebestuur Lint & Scouting VZW.

            GR 27 maart 2000 betreffende de erfpachtovereenkomst tussen IGEAN, verenigingen Lerenveld en gemeente Lint.

            GR 29 september 2009 betreffende de overdracht sport- en recreatiezone "Luitersheide" van IGEAN Dienstverlening aan de gemeente Lint.

            GR 29 april 2025 betreffende addendum aan erfpachtovereenkomst m.b.t. de overdracht van gronden erfpachtovereenkomst van Hoeve Van Houtven vzw naar TC 't Leer.

            Feiten, context en argumentatie

            TC 't Leer wenst een deel van het perceel binnen de erfpachtovereenkomst met de Hoeve Van Houtven vzw over te nemen.  De huidige erfpachtovereenkomst tussen gemeente Lint en TC 't Leer dient ingetrokken te worden en een nieuwe overeenkomst dient opgemaakt te worden.

            De wijziging betreft om een deel van de onroerende goederen binnen de erfpachtovereenkomst Hoeve Van Houtven over te dragen naar TC 't Leer.  Het betreft een deel van het lot 262/02/deel, met name het gereserveerd perceelnummer 262/2M met een totale oppervlakte van 2.371m².  (lot 1 op bijgevoegd plan).

            Juridische gronden

            De Vlaamse Codex Ruimte Ordening, in werking getreden op 1 september 2009 met latere aanpassingen en in het bijzonder artikel 5.2.2.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle
            Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
            Besluit

            Artikel 1

            De gemeenteraad gaat akkoord met het stopzetten van de vorige erfpachtovereenkomst en goedkeuring te geven aan de nieuwe erfpachtovereenkomst tussen TC 't Leer en de gemeente Lint voor de periode van 2025-2052.

            1) De GEMEENTE LINT, met ondernemingsnummer
            0207.501.410, gevestigd te 2547 Lint, Koning Albertstraat 41, daartoe gemachtigd bij beslissing van de gemeenteraad van de gemeente Lint de dato *, van welke beslissing een afschrift aan deze akte zal gehecht blijven en voor wie hier aanwezig zijn en aanvaarden:
            a) De heer VERHOEVEN Rudy Maria Jozef, in zijn hoedanigheid van voorzitter van de gemeenteraad van de gemeente Lint, geboren te Mortsel op 7 april 1969, identiteitskaart nummer 592-1354934-22, wonende te 2547 Lint, Koningin Astridlaan 5.
            b) Mevrouw VAN LOOVEREN Karen, in haar hoedanigheid van algemeen directeur, hiertoe aangesteld in de gemeenteraad van 26 april 2022, geboren te Antwerpen op 27 februari 1982, identiteitskaart nummer 592-2097298-45, wonende te 2390 Malle, Hallebaan 156.
            Hierna genoemd “de eigenaar” en/of “de erfpachtgever”.
            2) TC ’t LEER vereniging zonder winstoogmerk, met zetel te 2547 Lint, Zevenhuizenstraat 70, rechtspersonenregister Antwerpen (afdeling Antwerpen) met ondernemingsnummer 0842.908.818.
            Opgericht bij onderhandse akte van 26 december 2011, bekendgemaakt in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad van 23 januari 2012, nummer 12300560 en waarvan de statuten laatst gewijzigd werden door de algemene vergadering van 24 juni 2021, bekendgemaakt in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad van 24 september 2021, nummer 21355946.
            Alhier vertegenwoordigd, overeenkomstig artikel 27 van de statuten, door drie bestuurders, te weten:
            a) mevrouw VERHOEVEN Tamara Marie Paula, geboren te Wilrijk op 1 juni 1966, wonende te 2547 Lint, Elsbosken 7,
            b) de heer CAUTERMAN Frank Yves Filip, geboren te Wilrijk op 1 september 1973, wonende te 2547 Lint, Koning Albertstraat 32,
            c) de heer WYCKMANS Alex Theophile Rosa, geboren te Hasselt op 5 januari 1957, wonende te 2547 Lint, Diamantstraat 19, allen benoemd door de bijzondere algemene vergadering gehouden op 21 oktober 2024, bekendgemaakt in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad van 26 november 2024, nummer 2024-11-26/0167629.
            Hierna genoemd “de erfpachter”.
            I. VOORLEZING EN TOELICHTING
            De volledige akte zal door de instrumenterende notaris worden toegelicht en het staat comparanten steeds vrij aan de notaris bijkomende uitleg te vragen over om het even welke bepaling van deze akte, alvorens de akte te ondertekenen.

            Comparanten erkennen een volledige voorlezing te hebben gekregen van al hetgeen voorafgaat, en verklaren dat inzonderheid hun hierboven vermelde identiteitsgegevens volledig en correct zijn.
            De instrumenterende notaris deelt comparanten vervolgens mede dat de akte integraal zal worden voorgelezen indien minstens één van hen hierop prijs stelt, alsook indien minstens één van hen van oordeel is dat het ontwerp van deze akte hem of haar niet tijdig is meegedeeld voorafgaandelijk het verlijden ervan.
            Hierop verklaren alle comparanten dat zij van oordeel zijn dat zij het ontwerp tijdig vóór het verlijden van de akte hebben ontvangen, dat zij hiervan kennis hebben genomen, en dat zij de volledige voorlezing van de akte niet vragen. Eventuele wijzigingen die werden of nog zullen worden aangebracht aan het ontwerp van de akte zullen steeds integraal worden voorgelezen.

            II. VERNIEUWING & VESTIGING ERFPACHT
            Partijen hebben mij, notaris, gevraagd authenticiteit te verlenen aan de rechtstreeks tussen hen gesloten overeenkomst als volgt:
            De eigenaar kent bij deze akte een erfpachtrecht toe op de hierna beschreven onroerende goederen a) en b) aan de erfpachter die aanvaardt.
            Deze nieuwe erfpacht komt volledig ter vervanging van de onderhandse erfpachtovereenkomst afgesloten tussen partijen blijkens akte verleden voor de heer Stanny Tuyteleers, burgemeester van de gemeente Lint, op 12 maart 2012, en geldt als een vernieuwing van erfpacht voor het hierna beschreven goed a).

            III. VOORWERP VAN DE OVEREENKOMST
            Gemeente LINT
            a) Een sportgebouw op en met grond en alle verdere aanhorigheden gelegen te Lint, Zevenhuizenstraat 70, volgens titel ten kadaster gekend sectie D, deel van nummer 264/B, thans ten kadaster gekend sectie D, nummer 0264EP0001, voor een oppervlakte van drieduizend tweehonderd tweeëndertig vierkante meter (3.232 m²).
            Zoals dit perceel voorkomt onder ** op het meetplan opgemaakt door landmeterskantoor ** op ** 2012, hetwelk aan de akte verleden voor de heer Stanny Tuyteleers, burgemeester van de gemeente Lint, op 12 maart 2012 werd gehecht.
            b) Een perceel grond gelegen nabij de Zevenhuizenstraat, volgens titel ten kadaster gekend sectie D, deel van nummer 262/D/2, thans ten kadaster gekend sectie D, deel van nummer 0262/02LP0000 voor een oppervlakte volgens meting van tweeduizend driehonderd eenenzeventig vierkante meter (2.371 m²) en met gereserveerde perceelsidentificatie 0262/2MP0000.
            Zoals dit perceel voorkomt onder Lot 1 op het meetplan opgemaakt door landmeterskantoor Van Eester op 15 januari 2025.

            Dit plan zal, na door de partijen en de notaris “ne varietur” te zijn ondertekend, bij deze akte gevoegd worden, maar niet ter registratie noch ter overschrijving op het kantoor Rechtszekerheid aangeboden worden.

            De partijen vragen toepassing van artikel 26,3 e lid 2° Wetboek van registratie-, hypotheek- en griffierechten (federaal) en van artikel 3.30 §3 van het Burgerlijk Wetboek.

            Zij bevestigen dat voormeld afbakeningsplan opgenomen is in de databank van de plannen van afbakening van de algemene administratie Patrimoniumdocumentatie onder refertenummer 11025/10378, zonder sindsdien te zijn gewijzigd.

            IV. BEWIJS VAN EIGENDOM.
            Voorschreven eigendommen behoren toe aan de gemeente Lint om onder grotere oppervlakte aan haar te zijn overgedragen door IGEAN dienstverlening, te Wommelgem blijkens akte verleden voor de heer Stanny Tuyteleers, burgemeester van de gemeente Lint, op 19 januari 2010, overgeschreven op het derde hypotheekkantoor te Antwerpen op 12 februari daarna, nummer 59-T-12/02/2010-02432.
            Met betrekking tot goed sub a) werd een onderhandse erfpacht verleend ingevolge akte verleden voor de heer Stanny Tuyteleers, burgemeester van de gemeente Lint, op 12 maart 2012.
            Met betrekking tot goed sub b) werd er voor een grotere oppervlakte een onderhandse erfpacht verleend door de Intercommunale Grondbeleid en Expansie Antwerpen C.V. (Igean) aan de vereniging zonder winstoogmerk L.R.V. Lint, met de gemeente Lint als tussenkomende eregetuige, ingevolge onderhandse akte getekend op 29 november 2002, geregistreerd te Kontich op 7 februari 2003 boekdeel 21 blad 35 vak 26.
            Ingevolge onderhandse overeenkomst tussen de Gemeente Lint, inmiddels eigenaar, en de vereniging zonder winstoogmerk L.R.V. Lint werd voormelde erfpacht met betrekking tot het goed sub b) stopgezet, op ** 2025, geregistreerd te Kontich op **.
            V. VOORWAARDEN

            1. Duur
            De duur van de erfpacht voor goed sub a) wordt verlengd om te eindigen 30 april 2052 De erfpacht voor goed sub b) is toegekend voor een duur van zevenentwintig (27) jaar.
            Deze erfpacht neemt een aanvang op 1 mei 2025 en eindigt op 30 april 2052.
            Partijen kunnen overeenkomen om het erfpachtrecht te verlengen.
            Dit kan echter enkel voordat de termijn verstreken is waarvoor het erfpachtrecht werd toegekend, en zonder dat zijn totale duurtijd meer dan 99 jaar kan bedragen.
            Het erfpachtrecht kan met uitdrukkelijk akkoord van de partijen worden hernieuwd, wat betekent dat tussen hen een nieuw erfpachtrecht wordt gevestigd. Een stilzwijgende hernieuwing is niet mogelijk.

            2. Vergoeding

            Dit erfpachtrecht wordt verleend mits een jaarlijkse vergoeding van tweeënveertig euro (€ 42,00). Dit bedrag is betaalbaar middels overschrijving door debet van rekeningnummer BE *** van TC ‘t Leer door overschrijving op rekeningnummer BE80 0910 0010 1877 van de gemeente Lint op 1 mei van ieder jaar.
            De jaarlijkse canon zal elk jaar worden aangepast aan de evolutie van de gezondheidsindex volgens de volgende formule (basisjaar 2013):
            Jaarlijkse canon x nieuwe index

            Basisindex
            Voor de toepassing van deze formule is de “nieuwe index” de gezondheidsindex van de maand die voorafgaat aan de verjaardag van deze akte en de “basisindex” de gezondheidsindex van de maand die is voorafgegaan aan deze akte.
            3. Hypothecaire toestand
            Voorschreven goed is vrij, zuiver en onbelast van elke schuld, voorrecht, hypotheek, inschrijving of overschrijving in het voordeel van derden.
            4. Genot - gebruik
            De eigenaar verklaart dat voorschreven goed vrij is van huur, pacht of gebruik, zodat het goede ter vrije beschikking van de erfpachter staat.
            De erfpachter heeft reeds het vol genot en vrije gebruik van het in erfpacht gegeven onroerend goed sub a) ingevolge de erfpachtovereenkomst die was afgesloten bij voormelde akte van 12 maart 2012. De thans bestaande constructies werden opgericht door de erfpachtnemer.
            De erfpachter bekomt het vol genot en het vrije gebruik van het in erfpacht gegeven onroerend goed sub b) vanaf heden.
            5. Verzekeringen
            Gedurende gans de duur van het contract moet de erfpachter voorschreven goederen laten verzekeren tegen brandgevaar en/of andere risico's.
            De erfpachter zal op eerste aanvraag van de eigenaar, het bestaan van de verzekering en de regelmatige betalingen van de premies bewijzen.
            6. Belastingen
            Tijdens de duur van zijn recht is de erfpachter gehouden tot betaling van alle lasten en belastingen met betrekking tot voorschreven goederen en de bouwwerken en beplantingen waarvan hij eigenaar is ingevolge zijn accessoir opstalrecht.
            7. Overeenkomsten van aansluiting
            De bestaande overeenkomsten van aansluiting (water, gas, elektriciteit enz.) op naam van de erfpachter blijven bestaan en alle kosten die hiermee verband houden zijn ten laste van de erfpachter.
            8. Toestand van het goed
            De erfpachter aanvaardt voorschreven goed in zijn tegenwoordige staat en gelegenheid. De bestaande constructies werden door de erfpachter zelf opgericht in het kader van voorgaande erfpachtovereenkomst, waarvan deze overeenkomst volledig in vervanging is gekomen.

            De eigenaar is niet aansprakelijk voor de zichtbare of verborgen gebreken.
            De erfpachter moet de goederen in goede staat van onderhoud bewaren tot op het einde van huidig contract.
            Hij moet alle onderhoudsherstellingen en grove herstellingen in de zin van de artikelen 3.153 en 3.154 BW uitvoeren aan het onroerend goed waarop zijn recht betrekking heeft en aan de bouwwerken en beplantingen die hij moet oprichten, teneinde de waarde ervan niet te verminderen.
            Hij zorgt ook voor alle herstellingen met betrekking tot de bouwwerken en beplantingen die hij verkregen heeft of zonder enige verplichting heeft uitgevoerd en noodzakelijk zijn geworden voor de uitoefening van de andere zakelijke gebruiksrechten op het onroerend goed.
            Bestemming

            De erfpachter mag voorschreven eigendom uitsluitend bestemmen voor de uitoefening van zijn maatschappelijk doel. De bestemming moet in elk geval in overeenstemming blijven met het doel van het bestuur inzake de sport- en recreatiezone, namelijk het bieden van sport- en ontspanningsmogelijkheden.
            Tijdens de hele duur van de erfpacht moet de erfpachter voormelde bestemming handhaven.
            De erfpachter kan nieuwe gebouwen oprichten en verbouwingen uitvoeren, indien dit noodzakelijk is om de doelstellingen te bereiken, mits het bekomen van de vereiste vergunningen en het voorafgaandelijk akkoord van het college van burgemeester en schepenen van de gemeente Lint.
            Indien de erfpachter bouwwerken of beplantingen uitvoert of laat uitvoeren, zijn zij zijn eigendom, als gevolg van het accessoir opstalrecht waarmee zijn erfpachtrecht is uitgerust.
            Hij zal de dwingende regelgeving die op het onroerend goed van toepassing is, in het bijzonder, maar niet beperkt tot de regels op het vlak van ruimtelijke ordening, stedenbouw en bodemsanering, nauwgezet in acht nemen.
            De eigenaar verklaart dat deze bestemming wettig en onbetwist is.
            9. Oppervlakte
            Zowel de kadastrale omschrijving als de grondoppervlakte worden louter ter informatie meegedeeld en zonder waarborg.
            De vermeldingen op het plan waarnaar wordt verwezen, behoren tot de verantwoordelijkheid van de auteur van het plan.
            De grenzen van het goed zijn niet gewaarborgd.
            10. Erfdienstbaarheden
            Het goed wordt geleverd met al zijn gekende en ongekende, zichtbare en onzichtbare, voortdurende en niet-voortdurende erfdienstbaarheden en zakelijke rechten en verplichtingen.
            De eigenaar verklaart daarenboven geen weet te hebben dat het goed is bezwaard met onzichtbare erfdienstbaarheden. Hij verklaart geen erfdienstbaarheden te hebben gevestigd in het voor- of nadeel van het verkochte goed.

            11. Ruimtelijke Ordening - Informatieverplichtingen
            De instrumenterende notaris vermeldt en informeert, met toepassing van de artikelen 5.2.1. Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening:
            - dat voor het onroerend goed geen omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen, stedenbouwkundige vergunning of bouwvergunning werd uitgereikt, met uitzondering van deze hierna vermeld.
            Constructies opgericht vóór 29 maart 1962 of vóór de definitieve vaststelling van het gewestplan, worden vermoed vergund te zijn.
            - dat de meest recente stedenbouwkundige bestemming van het onroerend goed volgens het plannenregister is: gebieden voor dagrecreatie.
            - dat uit nazicht van de hypothecaire getuigschriften blijkt dat het goed niet het voorwerp uitmaakt van een maatregel als vermeld in titel VI, hoofdstuk III en IV (zijnde een rechterlijke of bestuurlijke maatregel), dat er geen procedure voor het opleggen van een dergelijke maatregel hangende is en dat er geen rechterlijke beslissingen bekend zijn in dit verband.
            - dat het goed niet gelegen is in een zone die in een definitief vastgesteld uitvoeringsplan zou zijn aangeduid als een zone met een voorkooprecht.
            - dat geen melding werd teruggevonden dat het deel zou uitmaken van een goedgekeurde verkaveling.
            - dat voorschreven goed niet het voorwerp uitmaakt van een voorkeursbesluit of een projectbesluit.
            - dat het betrokken onroerend goed niet het voorwerp uitmaakt van een aanduiding als watergevoelig open ruimtegebied overeenkomstig artikel 5.6.8 §1 Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening;
            De instrumenterende notaris verwijst partijen naar artikel 4.2.1. Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening. Deze bepaling omschrijft de vergunningsplichtige handelingen.
            De notaris wijst partijen erop dat de vergunningsplicht in bepaalde gevallen wordt vervangen door een meldingsplicht.
            Voor de gemeente Lint bestaat er een goedgekeurd plannen- en vergunningenregister, hetgeen bevestigd wordt in het schrijven van de gemeente Lint van 4 februari 2025.
            De erfpachter verklaart vóór heden een kopie ontvangen te hebben van de stedenbouwkundige uittreksels met de stedenbouwkundige inlichtingen afgeleverd door de gemeente Lint op 04 februari 2025, waarin onder meer het volgende vermeld staat:
            - volgens het Gewestplan Antwerpen van 03 oktober 1979 zijn de goederen gelegen in gebieden voor dagrecreatie;
            - voor het perceel 0262/L02LP0000 is een omgevingsvergunning afgeleverd door het college van burgemeester en schepenen voor het aanleggen van sportvelden op 09 september 2024;

            - het perceel 0264/00 E is gelegen in het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan “Lerenveld” met bestemming: art. 5 Zone voor groenbuffer en Art 7 Bouwvrije reservatiestrook (overdruk) de dato 22 november 2012;

            - voor het perceel 0264EP0001 werden volgende vergunningen afgeleverd:
            ° stedenbouwkundige vergunning voor de aanleg en ontsluitingswegen en parking recreatiezone + aanleg sport- en speelterreinen; afgeleverd door het college van burgemeester en schepenen op 31 januari 2001;
            ° stedenbouwkundige vergunning voor het bouwen clublokaal + aanleg 3 tennisvelden; afgeleverd door het college van burgemeester en schepenen op 23 januari 2012;
            ° stedenbouwkundige vergunning voor het uitbreiden kleedruimte + berging tenniscomplex; afgeleverd door het college van burgemeester en schepenen op 06 januari 2014;
            ° omgevingsvergunning voor het aanleggen van sportvelden; afgeleverd door het college van burgemeester en schepenen op 09 september 2024;
            De notaris vestigt de aandacht van partijen op de sancties die gelden in geval van schending van de informatieplicht vervat in de artikelen 5.2.1 tot en met 5.2.6 Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening. De notaris vermeldt dat de inbreuk op de informatieplicht is rechtgezet bij onderhavige akte. De erfpachter bevestigt dit en verklaart uitdrukkelijk te verzaken aan de vordering tot nietigverklaring op basis van een inbreuk op die informatieplicht.
            12. Verdelingsmelding
            Met toepassing van artikel 5.2.2 Vlaamse codex ruimtelijke ordening, heeft ondergetekende notaris Van Bockrijck op 05 februari 2025 het plan van verdeling, voor wat betreft het perceel gekadastreerd sectie D, nummer 0262/02LP0000, die door de vestiging van dit erfpachtrecht tot stand komt alsook een attest waarin de aard van onderhavige akte en de bestemming van het onroerend goed worden aangegeven, meegedeeld aan het college van burgemeester en schepenen van de gemeente Lint.
            In antwoord op voormeld schrijven luidt het besluit van het College van Burgemeester en Schepenen van 17 februari 2025 als volgt:
            “Artikel 1
            Het college neemt akte van het attest van verdeling, ingediend door notariskantoor Van Bockrijck – Van Putlei 103, 2547 Lint – en bijhorend plan opgemaakt door landmeterskantoor Van Eester, d.d. 15 januari 2025.
            Het attest heeft betrekking op percelen sectie D 262 2L gelegen nabij de Zevenhuizenstraat te 2547 Lint.
            Artikel 2
            Het college wenst op te merken dat voor de verdeling recent geen verkavelings- of stedenbouwkundige vergunning werd afgeleverd en dat er geen zekerheid is wat betreft de mogelijkheid om op het goed te bouwen of daarop enige vaste of verplaatsbare inrichting op te stellen die voor bewoning kan worden gebruikt.”
            13. Onteigening – Rooilijn

            De eigenaar verklaart dat de onroerende goederen bij zijn weten niet het voorwerp zijn van een onteigeningsplan en niet getroffen zijn door een erfdienstbaarheid met betrekking tot een rooilijn.

            14. Natuurbehoud
            De eigenaar verklaart dat de bij deze in erfpacht gegeven onroerende goederen niet gelegen zijn in een natuurinrichtingsproject, een natuurreservaat, een uitbreidingszone van de Vlaamse Reservaten, het VEN (Vlaams Ecologisch Netwerk), het GEN (Grote Eenheden Natuur), het GENO (Grote Eenheden Natuur in Ontwikkeling), het IVON (Integraal Verwevings- en Ondersteunend Netwerk), een natuurverwevingsgebied en een natuurverbindingsgebied.
            15. Woningkwaliteitsbewaking - Register van herstelvorderingen
            De instrumenterend notaris verklaart dat hij in uitvoering van artikel 3.44, §1, derde lid van de Vlaamse Codex Wonen, het Register van Herstelvorderingen heeft geconsulteerd op heden, en verklaart dat het register geen informatie bevat betreffende het bij deze in erfpacht gegeven onroerend goed.
            16. Bosdecreet
            Partijen verklaren dat, voor zover zij weten, voormelde onroerende goederen niet vallen onder de toepassing van het Bosdecreet.
            17. Onroerend erfgoed
            De eigenaar verklaart dat de in erfpacht gegeven goederen niet zijn opgenomen in de landschapsatlas, noch in de inventaris archeologische zones, de inventaris bouwkundig erfgoed, de vastgestelde inventaris van het landschappelijk erfgoed. Hij verklaart hierover nooit enige betekening of kennisgeving te hebben ontvangen.
            Ondergetekende notaris Van Bockrijck bevestigt dat dit ook niet blijkt uit een opzoeking in de databank die door het Agentschap Onroerend Erfgoed digitaal beschikbaar werd gesteld.
            18. Risicozone overstromingsgebied - de waterparagraaf
            1. Blijkens opzoeking via www.waterinfo.be/informatieplicht, verklaart de notaris - met toepassing van artikel 129 Wet betreffende de verzekeringen - dat de hierboven vermelde onroerende goederen niet gelegen zijn in één van de risicozones voor overstroming zoals vastgesteld door het Koninklijk Besluit van 28 februari 2007 tot afbakening van de risicozones.
            2. Blijkens dezelfde opzoeking verklaart de notaris - met toepassing van artikel 1.3.3.3.2. van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 - dat de hierboven vermelde onroerende goederen:
            – niet gelegen zijn in een overstromingsgevoelig gebied;
            – niet gelegen zijn in een afgebakend overstromingsgebied;
            – niet gelegen zijn in een afgebakende oeverzone;
            – niet gelegen zijn in een signaalgebied.
            De grond heeft P(erceel)-score:
            A: geen overstroming gemodelleerd
            De aanwezige gebouwen (groter dan 25 m²) hebben G(ebouw)-score:

            A: geen overstroming gemodelleerd

            3. De eigenaar verklaart dat de hierboven vermelde goederen bij zijn weten nooit zijn overstroomd.
            19. Energieprestatiecertificaat
            Energieprestatiecertificaat kleine niet-residentiële gebouwen – goed gelegen in het Vlaams Gewest
            https://www.energiesparen.be/epb-pedia/indeling-gebouw/bestemming
            Partijen verklaren dat voormeld onroerend goed aanzien moet worden als een klein niet-residentieel gebouw, omdat:
            - het goed geen residentiële of industriële bestemming heeft.
            - de bruikbare vloeroppervlakte van het goed minstens 50m² is en niet groter dan 500m².
            Voor de erfpacht is bijgevolg een EPC “kleine niet-residentiële gebouwen” verplicht.
            Een EPC niet-residentiële eenheid (oppervlakte <=500 m²) werd opgemaakt door de heer Dirk Goeyvaerts op 30 januari 2025, certificaatnummer 20250130-0003518005-KNR-1 en het energielabel is E.
            De erfpachter verklaart in het bezit te zijn van het EPC en de inhoud ervan te kennen.
            Renovatieverplichting voor alle niet-residentiële gebouwen – goed gelegen in het Vlaams Gewest
            https://www.energiesparen.be/epb-pedia/indeling-gebouw/bestemming
            Bij overdracht in volle eigendom, opstal of erfpacht van een niet-residentieel gebouw of een niet-residentiële gebouweenheid.
            Dat is ieder gebouw, met uitzondering van de volgende:
            - residentiële gebouwen
            - alleenstaande gebouwen met een totale bruikbare vloeroppervlakte van minder dan 50m²
            - tijdelijke gebouwen die in principe niet langer dan twee jaar worden gebruikt
            - gebouwen die worden gebruikt voor erediensten en religieuze activiteiten
            - industriële gebouwen (gebouw dat bestemd is voor de productie, de bewerking, de opslag of manipulatie van goederen)
            - werkplaatsen
            - opslagplaatsen voor niet-industrieel gebruik (bv een garage of een opslag van meubels, hobby- of tuinmateriaal)
            - niet voor bewoning bestemde gebouwen van een landbouwbedrijf
            - gebouweenheden met een totale bruikbare vloeroppervlakte van minder dan 50 m² die gelegen zijn in een industrieel gebouw waarvoor geen EPC kleine niet-residentiële gebouwen moet worden opgemaakt.
            Het is de ‘hoofdbestemming’ die telt:
            - Voor een gebouweenheid die bestaat uit verschillende gebouwdelen met een verschillende bestemming, wordt de hoofdbestemming van de gebouweenheid bepaald op basis van de totale bruikbare vloeroppervlakte, die ingenomen is door elke bestemming in de gebouweenheid.

            - Als gebouwdelen met de bestemming industrie meer dan 70% van de bruikbare vloeroppervlakte innemen, is de hoofdbestemming industrie.

            - In alle andere gevallen wordt de hoofdbestemming gelijkgesteld met de bestemming van de gebouwdelen met een andere bestemming dan industrie die de grootste bruikbare vloeroppervlakte beslaan.
            - En tenslotte: als er geen grootste bruikbare vloeroppervlakte bepaald kan worden, is de hoofdbestemming niet residentieel.
            1. Renovatieverplichting voor niet-residentiële gebouwen

            De erfpachter wordt erop gewezen dat vermits het voorwerp van deze overeenkomst een niet-residentieel gebouw is, dit gebouw binnen de 5 jaar na de authentieke akte moet voldoen aan de volgende minimale energieprestatieniveaus:
            - Dakisolatie: als voor dakisolatie de minimale R-waarde van 0,75m²K/W niet gehaald wordt op de datum van het verlijden van de authentieke akte, wordt dakisolatie met een maximale U-waarde van 0,24W/m²K geplaatst.
            - Vervanging enkel glas: aanwezig enkel glas wordt vervangen door beglazing met een maximale U-waarde 1W/m²K.
            - Vervanging oude verwarmingstoestellen: aanwezige centrale warmteopwekkers die deel uitmaken van een installatie voor ruimteverwarming die ouder dan vijftien jaar zijn op de datum van het verlijden van de authentieke akte, worden vervangen door een nieuwe warmteopwekker, tenzij kan worden aangetoond dat de installatie voor ruimteverwarming aan de minimale installatie-eisen voor renovatie voldoet.
            Als er een aardgasnet aanwezig is in de straat, mag daarbij geen nieuwe stookolieketel geplaatst worden.
            - Vervanging oude koelinstallaties: koelinstallaties die ouder zijn dan vijftien jaar op de datum van het verlijden van de authentieke akte en gebruik maken van koelmiddelen op basis van ozonlaagafbrekende stoffen worden verplicht vervangen door koelinstallaties die geen gebruik maken van dergelijke koelmiddelen.
            2. Nieuw EPC
            Na de uitvoering van de renovatiewerken moet de erfpachtnemer een (nieuw) EPC laten opmaken dat aantoont dat het gebouw aan de vooropgestelde normen voldoet.
            20. Asbestinventaris – geen toegankelijke constructie met risicobouwjaar gelegen in het Vlaams Gewest.

            De eigenaar verklaart dat het bouwjaar van de toegankelijke constructies 2001 of recenter is.
            Dit blijkt uit het bouwjaar 2012 zoals vermeld op de kadastrale legger.
            De overdracht van een asbestinventarisattest is daarom niet vereist.
            De eigenaar verklaart geen kennis te hebben van aanwezige asbest.
            21. Stookolietank
            De eigenaar verklaart dat in de in erfpacht gegeven goederen noch een ondergrondse noch een bovengrondse stookolietank aanwezig is. Hij verklaart bovendien dat in het eigendom geen opslaginstallatie aanwezig is die definitief buiten gebruik is gesteld, zonder te zijn geledigd en te zijn gevuld met zand, schuim of enig ander inert materiaal.

            22. Bodemdecreet
            1) De eigenaar verklaart en waarborgt dat er op het eigendom voorwerp van onderhavige akte bij zijn weten geen risico-inrichting gevestigd is of was, zoals bedoeld in het Decreet betreffende de bodemsanering en de bodembescherming.
            2) De eigenaar verklaart de erfpachter vóór ondertekening van onderhavige akte op de hoogte te hebben gebracht van de inhoud van de bodemattesten afgeleverd door de OVAM op 05 februari 2025.
            Deze bodemattesten bepalen elk:
            2 INHOUD VAN HET BODEMATTEST
            Deze grond is niet opgenomen in het grondeninformatieregister.
            2.0 EXTRA INFORMATIE
            Meer informatie over de aanpak van PFAS-verontreiniging en de stand van het onderzoek, en de bijhorende no regret-maatregelen vindt u op https://www.vlaanderen.be/pfas-vervuiling.
            2.1 INFORMATIE UIT DE GEMEENTELIJKE INVENTARIS
            De OVAM heeft geen aanwijzingen dat deze grond een risicogrond is.
            2.2 UITSPRAAK OVER DE BODEMKWALITEIT
            Er zijn geen aanwijzingen bij de OVAM dat op deze grond een bodemverontreiniging voorkomt.
            2.3 BIJKOMENDE ADVIEZEN EN/OF BEPALINGEN
            Er zijn geen gebruiksadviezen of gebruiksbeperkingen van toepassing op deze grond. Voor grondverzet dient er pas vanaf een volume van 250m³ een technisch verslag opgemaakt te worden.
            Dit bodemattest vervangt alle vorige bodemattesten.
            3 OPMERKINGEN
            1 Voor meer informatie: ovam.vlaanderen.be/het-bodemattest.
            2 Meer informatie over de gegevensstromen die door de OVAM worden gebruikt, vindt u op ovam.vlaanderen.be/disclaimer.
            3 Maatregelen opgelegd of van toepassing buiten het kader van het Bodemdecreet worden niet vermeld op het bodemattest. Hiervoor kunt u best contact opnemen met uw lokaal bestuur.
            4 De OVAM staat niet in voor de juistheid van de aan haar verstrekte gegevens.
            te Mechelen, 05 februari 2025
            3) De eigenaar verklaart met betrekking tot de in erfpacht gegeven goederen geen weet te hebben van bodemverontreiniging die schade kan berokkenen aan de erfpachter of aan derden, of die aanleiding kan geven tot een saneringsverplichting, tot gebruiksbeperkingen of tot andere maatregelen die de overheid in dit verband kan opleggen.
            1. Ondergrondse kabels of leidingen
            Voorafgaandelijk dezer werd een opzoeking gedaan op de KLIM-website https://www.klim-cicc.be . Uit deze opzoeking blijkt dat voorschreven goederen gelegen zijn in de directe nabijheid van transportinstallaties van gevaarlijke producten via leidingen of bovengrondse en ondergrondse hoogspanningsleidingen.

            Het schrijven van NATO Belgian Pipeline Organisation aan ondergetekende notaris de dato 29 januari 2025 luidt onder meer letterlijk als volgt:
            “…In bijlage vindt u een kadasterplan waarop de ligging van onze pijpleiding (en/of kabel) BIJ BENADERING is aangeduid. Het betrokken perceel is belast met een erfdienstbaarheid ten voordele van de Staat. Het Koninklijk Besluit (KB) van 19 maart 2017 (Ref 2) bepaalt bovendien een voorbehouden zone van 5 m aan weerskanten van de pijpleiding. In deze voorbehouden zone zijn bepaalde restricties van toepassing die vermeld staan in bovengenoemd KB Hfdst 3, Art 14 tot 19…”
            De erfpachter verklaart voorafgaandelijk deze een kopie van voormeld schrijven te hebben ontvangen.
            Hij wordt gesubrogeerd in alle rechten en plichten van de grondeigenaar met betrekking tot deze bepalingen.
            1. Kosten
            Alle kosten, registratierechten en erelonen die het gevolg zijn van deze akte zijn te dragen en te betalen beiden partijen ieder voor de helft.

            VI. BIJZONDERE VOORWAARDEN
            Tussen partijen wordt overeengekomen dat de nieuw aan te leggen tennisterreinen worden aangelegd door een cofinanciering tussen TC ’t Leer en het Lokaal Bestuur Lint.
            Beschrijving en capaciteit
            De tennisterreinen bevinden zich te 2547 Lint, Zevenhuizenstraat 70.
            Zij zullen gebruikt worden voor tennistrainingen en –wedstrijden van TC ’t Leer.
            Gebruik van de tennisterreinen
            TC ’t Leer heeft voorrang op het gebruik van de terreinen.
            Op momenten dat zij er geen gebruik van maken, kan het Lokaal Bestuur Lint, op eigen initiatief en/of op verzoek van derden, gebruik maken van de terreinen. Het gebruik wordt in onderling overleg met TC ’t Leer vastgelegd.
            De terreinen worden enkel gebruikt voor sportactiviteiten eigen aan het terrein. Andere activiteiten worden niet toegestaan.
            Bij de aanvragen tot het gebruik van de terreinen wordt voorrang verleend aan:
            1. eigen gebruik TC ’t Leer (of in afspraak met TC ’t Leer);
            2. sportinitiatieven van Lokaal Bestuur Lint (personeel, vrijetijdsdienst, BKO De Marbollen,…);
            3. Lintse scholen;
            4. Lintse sportverenigingen;
            Het Lokaal Bestuur Lint en de Lintse scholen en verenigingen kunnen maximaal 20 dagen per jaar kosteloos gebruik maken van de terreinen. TC ’t Leer stelt aan hen op verzoek, ook de kleedkamers, het sanitair (toiletten en douches) en, indien nodig, de cafetaria gratis ter beschikking tijdens deze momenten. De EHBO hulpkist moet ook toegankelijk zijn tijdens het gebruik. In de mate van het mogelijke wordt gekeken of trainers van TC ’t Leer, mits eventuele vergoeding, kunnen voorzien voor het begeleiden van tennisspecifieke initiaties.

            Verplichtingen en verbodsbepalingen
            Het gebruik van schoeisel dat geschikt is voor tennisterreinen is verplicht.
            Onderhoud en schade
            Onderhoud van het veld staat in beheer van TC ’t Leer en zij dienen dit te beheren op de wijze van een voorzichtig en redelijk persoon.
            Iedere gebruiker is burgerlijk verantwoordelijk voor de door hem aangerichte schade aan de infrastructuur. Geleide groepen zijn collectief verantwoordelijk en moeten verplicht verzekerd zijn voor burgerlijke aansprakelijkheid.
            Beschadigingen aan het veld worden ten laste gelegd van diegenen die de schade veroorzaken. Eventuele herstellingen gebeuren door TC ’t Leer en de kosten zullen verhaald worden op degenen die de schade veroorzaakt hebben.

            VII. TENIETGAAN VAN HET ERFPACHTRECHT

            Algemene en bijzondere wijzen van tenietgaan

            Het erfpachtrecht gaat teniet door het verstrijken van de overeengekomen duur waarvoor het is toegestaan.
            Het gaat ook teniet in de gevallen voorzien door de wet (3.15, 3.16, 3.174 en 3.175 btw).
            De erfpacht kan daarentegen niet tenietgaan door de wil van één van partijen tijdens de eerste 15 jaar van zijn duur.
            De afstand, herroeping, ontbinding wegens niet-nakoming, opzegging in minnelijke overeenstemming, vermenging en vervallenverklaring doen geen afbreuk aan de rechten van derden die te goeder trouw op het tenietgegane zakelijk recht zijn verkregen.
            Er wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat de erfpacht van rechtswege teniet gaat wanneer de erfpachter zijn terugbetalingsverplichtingen van de lening tegenover de eigenaar niet nakomt volgens het tussen partijen afgesproken  flossingsplan.
            De afstand van een zakelijk recht werkt slechts voor de toekomst.
            Indien het zakelijk recht is ontstaan door een rechtshandeling onder bezwarende titel, brengt de afstand geen nadeel toe aan de huidige en toekomstige persoonlijke verbintenissen die de tegenprestatie vormen voor de vestiging van dit recht.
            Vergoeding op het einde van het erfpachtrecht

            Bij het tenietgaan van het erfpachtrecht gaat het eigendomsrecht van de bouwwerken en beplantingen uitgevoerd met toepassing van artikel 3.172 BW over op de eigenaar of diens rechtsopvolger.

            Bij het verstrijken of vervroegde beëindiging van het erfpachtrecht, gaat de eigendom van de door de erfpachter opgerichte gebouwen en beplantingen over zonder dat hiervoor enige vergoeding moet worden betaald.

            VIII. FISCALE BEPALINGEN

            Louter met het oog op de heffing van de federale registratierechten (aan het tarief van 5%), verklaren partijen:
            - dat de gecumuleerde canons duizend honderd vierendertig euro (€ 1.134,00) bedragen:
            - dat zij de aan de erfpachter opgelegde lasten schatten op vijf procent (5%) van de gecumuleerde canons, hetzij zesenvijftig euro zeventig cent (€ 56,70);
            - dat de belastbare grondslag bijgevolg gelijk is aan duizend honderdnegentig euro zeventig cent (€ 1.190,70).
            IX. SLOTVERKLARINGEN

            Organieke Wet Notariaat
            De comparanten bevestigen dat ondergetekende notaris Van Bockrijck, hen, conform artikel 9 paragraaf 1, alinea’s 2 en 3 van de Organieke Wet Notariaat, naar behoren heeft ingelicht over de rechten, verplichtingen en lasten, die voortvloeien uit onderhavige akte en hen op een onpartijdig wijze raad verstrekt.
            Zij erkennen dat hen door de notaris gewezen werd op het recht dat elke partij de vrije keuze heeft om een andere notaris aan te wijzen of zich te laten bijstaan door een raadsman, in het bijzonder wanneer tegenstrijdige belangen of onevenwichtige bedingen worden vastgesteld.
            Zij verklaren dat zich hier volgens hen geen tegenstrijdigheid van belangen voordoet en dat zij alle bedingen opgenomen in onderhavige akte voor evenwichtig houden en deze aanvaarden.
            Recht op geschriften
            Het recht op geschriften bedraagt honderd euro (€ 100,00).
            Ontslag
            De Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie wordt uitdrukkelijk ontslagen van het nemen van een ambtshalve inschrijving uit welken hoofde ook bij de overschrijving van de uitgifte van onderhavige akte.
            Identiteitsattest
            De notaris waarmerkt de naam, rechtsvorm, datum van de oprichtingsakte, zetel van de vennootschap en het ondernemingsnummers van de eigenaar en van de erfpachter.
            De notaris bevestigt daarenboven de identiteit van alle comparanten in deze akte op zicht van hun identiteitskaarten.
            Bekwaamheid
            Alle partijen verklaren bevoegd en bekwaam te zijn tot het stellen van de bij deze akte vastgestelde rechtshandelingen en niet het voorwerp te zijn van enige maatregel die een onbekwaamheid met zich mee zou brengen, zoals faillissement, collectieve schuldenregeling, aanstelling voorlopige bewindvoerder, enzovoort.

            Uitgifte van de akte
            Het origineel van een akte blijft gedurende een termijn van minstens vijftig (50) jaar in bewaring bij de minuut houdende notaris. Partijen zijn gewezen op de mogelijkheden om de onderhavige akte online te kunnen consulteren, hetzij via www.notaris.be/mijn notariële akten , hetzij via www.izimi.be, hetzij via www.myminfin.be , hetzij via www.naban.be.
            Ondergetekende notaris wijst partijen op het feit dat deze laatste een authentiek karakter heeft en aldus dezelfde bewijswaarde als een per post of e-mail door de notaris ondertekend afschrift.
            Partijen verklaren te volstaan met deze mogelijkheden.
            Partijen verklaren te weten dat ondergetekende notaris op eerste verzoek (doch slechts eerst na vervulling van de wettelijke vereiste formaliteiten) een officieel afschrift zal sturen naar het adres per post of e-mail dat vermeld wordt in de aanvraag. Een eerste afschrift zal steeds kosteloos worden afgeleverd.
            WAARVAN AKTE
            Opgemaakt en verleden te Lint in het notariskantoor, op de datum die in hoofde van deze akte staat vermeld.
            Na voorlezing en toelichting zoals voormeld hebben de comparanten, vertegenwoordigd als gezegd, en de notaris, deze akte getekend.

            Artikel 2

            De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om de gemeente te vertegenwoordigen bij de notariële verplichtingen. 

      • financiele dienst

        • A-punt

          • Goedkeuring overeenkomst lening aan tennisclub 't Leer

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Raadsleden
            Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Schepenen
            Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Raadsleden
            Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Schepenen
            Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            Op 30 januari 2024 werd door de gemeenteraad het subsidiereglement voor ondersteuning van infrastructuur van erkende vrijetijdsverenigingen goedgekeurd.

            Dit reglement voorziet enerzijds een subsidie (max. € 75.000) en anderzijds de mogelijkheid tot het afsluiten van een leningsovereenkomst (max. € 125.000).

            Feiten, context en argumentatie

            Tennisclub 't Leer is al jarenlang gevestigd op hun huidige locatie in Lint. Het lokaal bestuur is eigenaar van de gronden en werd in erfpacht gegeven door het lokaal bestuur aan tennisclub 't Leer, waardoor zij het volle genot hebben van de gronden. 

            Normaliter wordt er bij een lening een borgstelling gevraagd , maar in dit specifiek geval waarbij de investering gebeurt op gronden van het lokaal bestuur worden gedaan, kan het recht van natrekking volstaan.

            De vereniging heeft ook inzage verleend in haar financiën. Op basis hiervan is de financieel directeur van oordeel dat de afbetaling van een lening van € 125.000,00  over een periode van 10 jaar haalbaar is aan € 12.500,00/jaar. 

            Juridische gronden

            Wet van 14-11-1983 betreffende de controle op de toekenning en aanwending van toelagen.

            DLB Art. 41, lid  2, 23°

            Gemeenteraadsbesluit 17 december 2019 Meerjarenplan 2020-2025.

            Gemeenteraadsbesluit 19 december 2023 goedkeuring aanpassing meerjarenplan 2020-2025: aanpassing kredieten 2023 vaststelling kredieten 2024

            Gemeenteraadsbesluit 30 januari 2024 Subsidiereglement voor ondersteuning van infrastructuur van erkende vrijetijdsverenigingen

            Gemeenteraadsbesluit 24 september 2024 Goedkeuring overeenkomst lening aan tennisclub 't Leer

            Adviezen

            De financieel directeur geeft een gunstig visum.

            Financiële weerslag

            Dienstjaar: 2025

            Actie en omschrijving: AC000030 Investeren in behoud en vernieuwing van speel-, sport- en belevingsinfrastructuur voor elke leeftijd, rekening houdend met veiligheid

            MJP nummer: MJP000056 Toegestane lening -subsidie grote infrastructuurwerken (Sport)

            Beleidsveld:0742/01 Sportinfrastructuur DWM

            Algemene rekening en omschrijving:29030000

            Begroting 2025

            Beschikbaar

            Uitgave

            Saldo

            250.000,00 €

            250.000,00 €

            125.000,00 €

            125.000,00 €

            Dienstjaar: 2025

            Actie en omschrijving: AC000030 Investeren in behoud en vernieuwing van speel-, sport- en belevingsinfrastructuur voor elke leeftijd, rekening houdend met veiligheid

            MJP nummer: MJP001685 Subsidie grote infrastructuurwerken (Sport)

            Beleidsveld:0742/01 Sportinfrastructuur DWM

            Algemene rekening en omschrijving: 66400000 Toegestane investeringssubsidies

            Begroting 2025

            Beschikbaar

            Uitgave

            Saldo

            150.000,00 €

            150.000,00 €

            75.000,00 €

            75.000,00 €

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle
            Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
            Besluit

            Enig artikel

            De gemeenteraad keurt onderstaande overeenkomst goed.

            OVEREENKOMST TUSSEN HET LOKAAL BESTUUR LINT EN TC 't Leer VZW BETREFFENDE DE TOEKENNING VAN EEN LENING TEN BEDRAGE VAN € 125.000,00

            Tussen het lokaal bestuur Lint, vertegenwoordigd door de voorzitter van de gemeenteraad Rudy Verhoeven en algemeen directeur Karen Van Looveren, hierna genoemd het lokaal bestuur

            EN

            TC 't Leer VZW (BE 842 908 818), vereniging met zetel Zevenhuizenstraat 70, 2547 Lint en vertegenwoordigd door Tamara Verhoeven (voorzitter), Alex Wyckmans (penningmeester) en Frank Cauterman (secretaris) hierna genoemd de vereniging.

            WORDT OVEREENGEKOMEN ALS VOLGT:

            Bijzonder bepalingen

            Artikel 1

            Het lokaal bestuur kent de vereniging een lening toe van € 125.000,00.

            Artikel 2

            Deze lening zal aangewend worden voor de aanleg van twee nieuwe tennisterreinen, omheining en buitenverlichting op de terreinen Zevenhuizenstraat 70, 2547 Lint.

            Artikel 3

            De terugbetaling van de lening gebeurt in gelijke schijven via jaarlijkse aflossingen. De eerste aflossing moet gebeuren vóór 31 december 2025. De jaarlijkse vervaldag is 31 december. De periode van terugbetaling bedraagt 10 keer en zal einde nemen op 31 december 2034. Jaarlijks zal de vereniging bijgevolg € 12.500,00 aflossen. Deze aflossingen dienen te gebeuren op rekening BE80 0910 0010 1877 van het lokaal bestuur Lint.

            Artikel 4

            De toepasselijke rentevoet is de IRS ASK afhankelijk van de looptijd van de lening en jaarlijks aanpasbaar op basis van de waarde op 30 december op voorgaande jaar. De gemeente geeft een korting van 50% op de toepasselijke rentevoet, met een minimale rentevoet van 1%. (30 december 2024 bedraagt deze 2,402%). Het rentebedrag wordt jaarlijks gefactureerd aan de vereniging, zodra de toepasselijke rentevoet gekend is. 

            Artikel 5

            De uitbetaling van de lening verloopt in 1 schijf, op basis van het ingediende dossier, de gunning van de opdracht.

            De vereniging erkent dat de gemeente een recht van natrekking heeft en dat de omheining en verlichting niet zonder expliciete toelating van de gemeente mogen verwijderd worden. Indien de installaties verwijderd worden, vervalt deze overeenkomst  en is het nog openstaand bedrag van de lening onmiddellijk opeisbaar.

            Algemene bepalingen 

            Artikel 6

            §1. De aanvrager verbindt er zich toe het ontleende bedrag uitsluitend aan te wenden voor het project waarvoor de lening wordt aangevraagd.

            §2. Conform de wetgeving van 14 november 1983 betreffende de controle op de toekenningen en op de aanwending van sommige toelagen, heeft het lokaal bestuur recht op informatie en financiële controle op de begroting en de rekening van de vereniging. Het lokaal bestuur heeft het recht om ter plaatse, de aanwending van de lening te controleren. De vereniging verbindt er zich toe om de bewijsstukken van aanwending van de lening voor te leggen op eenvoudig verzoek van het lokaal bestuur.

            §3. Elke met de bestemming strijdige aanwending van de lening (of van een gedeelte ervan) heeft van rechtswege de onmiddellijke opeisbaarheid van het totale ontleende bedrag tot gevolg.

            Artikel 7

            §1. Bij laattijdige terugbetaling van de jaarlijkse aflossing wordt vanaf de 9de dag na de vervaldag een intrest van 5,00% (op jaarbasis) aangerekend op het verschuldigd bedrag van de aflossing van het desbetreffende jaar.

            §2. Het lokaal bestuur stelt de aanvrager bij laattijdige terugbetaling van de jaarlijkse aflossing aangetekend in gebreke.

            §3. Het niet-betalen van de jaarlijkse aflossing binnen de 30 dagen na postdatum van de aangetekende zending worden de subsidies (sportvereniging) aangewend om het saldo aan te zuiveren en wordt de rest van het ontleende bedrag onmiddellijk opeisbaar.

            Artikel 8

            Alle wettelijke vergunningen, keuringen, toelatingen, e.d. voor zover van toepassing, moeten aangevraagd worden door de vereniging. Registraties, taksen, administratiekosten, kosten van borgstelling e.d. zijn ten laste van de vereniging. De vereniging zal de infrastructuur en uitrusting waarvoor deze lening werd toegekend als een goed huisvader onderhouden.


            Deze overeenkomst werd opgemaakt te Lint op datum xx/xx/2025.


            De vereniging                                                                                                          Lokaal bestuur Lint

            Voorzitter,                Penningmeester,                Secretaris,                                        Algemeen directeur,          Voorzitter gemeenteraad,

             

            Tamara Verhoeven    Alex Wyckmans                 Frank Cauterman                               Karen Van Looveren           Rudy Verhoeven

          • Kerkraad O.L.V.-Geboorte Lint - Jaarrekening 2024

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Raadsleden
            Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Schepenen
            Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Raadsleden
            Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Schepenen
            Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            De goedkeuring door de kerkraad van de rekening 2024 in vergadering van 17 februari 2025.
            Op 27 februari 2025 ontving het gemeentebestuur de rekeningstukken van de rekening 2024 van O.L.V.-Geboorte Lint.

            Feiten, context en argumentatie

            De rekening 2024 dient voor advies aan de gemeenteraad te worden voorgelegd.

            Het gemeentebestuur moet de eventuele tekorten van de kerkfabriek bijpassen.

            Juridische gronden

            Het keizerlijk decreet van 30 december 1809 vermeldt dat de gemeenten moeten instaan voor de ontoereikendheid van de inkomsten van de kerkfabriek wat de kosten betreft van de eredienst, honoraria van predikanten, versieringen en onderhoud van de kerk, alsmede van zware herstellingen aan de kerkgebouwen.
            Het Vlaams decreet van 7 mei 2004 dat een regeling uitwerkt voor de materiële organisatie, de werking, het financieel beheer, het goederenbeheer van de erkende erediensten en het administratief toezicht op de handelingen van de besturen van de erediensten.
            Het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 in verband met het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten.
            Het ministerieel besluit van 27 november 2006 in verband met het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten.
            Omzendbrief BB-2007/01 van 12 januari 2007 betreffende de boekhouding van de besturen van de eredienst.
            Omzendbrief BB-2008/01 van 22 februari 2008 betreffende de materiële organisatie en de werking van de erkende erediensten.
            Omzendbrief BB-2008/06 van 18 juli 2008 betreffende de boekhouding van de besturing van de erediensten.

            Financiële weerslag

            Het globale resultaat van de rekening 2024 bedraagt € 2.985,11 waarvan het exploitatieresultaat € 2.029,12 en het investeringsresultaat € 955,99 bedraagt.

            In 2024 werd door het gemeentebestuur Lint € 25.000,00 exploitatietoelagen betaald.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wim Vandewalle
            Onthouders: Johan Verreyt, Wouter Entbrouxk
            Resultaat: Met 17 stemmen voor, 2 onthoudingen
            Besluit

            Enig artikel

            De gemeenteraad verleent gunstig advies aan de jaarrekening 2024 van O.L.V.-Geboorte Lint.

      • jeugd-sport

        • A-punt

          • Jaarverslag AV Sportregio MP 2024

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Raadsleden
            Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Schepenen
            Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Raadsleden
            Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Schepenen
            Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            GR20170530 Jaarverslag 2016 AV Sportregio

            GR20180529 Jaarverslag 2017 AV Sportregio

            GR20190924 Jaarverslag 2018 AV Sportregio

            GR20200526 Jaarverslag 2019 AV Sportregio

            GR20210629 Jaarverslag 2020 AV Sportregio

            GR20220426 Jaarverslag 2021 AV Sportregio

            GR20230821 Jaarverslag 2022 AV Sportregio

            GR2024077 Jaarverslag 2023 AV Sportregio

            Feiten, context en argumentatie

            De gemeenten Boechout, Hove, Kontich, Zandhoven, Ranst, Edegem, Wommelgem, Wijnegem, Zoersel, Lint, Schilde en Mortsel komen een aantal keer per jaar samen met als doel via samenwerking het regionaal sportbeleid te versterken, de sportparticipatie te verhogen en de kwaliteit van sportbegeleiding en coördinatie van bovenlokale infrastructuur te verbeteren. Om deze doelen te realiseren worden er inkomsten en uitgaven gegenereerd. Het jaarverslag en de rekening bieden een overzicht van de genomen initiatieven en de overeenkomstige uitgaven/inkomsten.

            Het jaarverslag en de jaarrekening 2024 werden op de Algemene Vergadering van Sportregio Midden-Provincie ILV op 19 februari 2025 door het beheerscomité goedgekeurd. Annemie Janssens was aanwezig op de Algemene Vergadering. Volgens artikel 6 van de statuten wordt het jaarverslag met de jaarrekening van de Sportregio Midden-Provincie ILV jaarlijks ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraden van de participerende gemeenten. Ook dienen de statuten aan het begin van de legislatuur goedgekeurd te worden door de gemeenteraad.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle
            Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
            Besluit

            Artikel 1

            De gemeenteraad keurt het jaarverslag met de jaarrekening van 2024 van de Sportregio Midden-Provincie ILV goed.

            Artikel 2

            De gemeenteraad keurt de statuten van de Sportregio Midden-Provincie ILV goed.

      • mobiliteit

        • A-punt

          • Mobiliteit - handyPark - digitaal parkeerrecht voor personen met een handicap - deelname

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Raadsleden
            Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Schepenen
            Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Raadsleden
            Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Schepenen
            Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Feiten, context en argumentatie

            HandyPark gaat op 5 mei 2025 nationaal van start. Dit digitale parkeerrecht voor personen met een handicap maakt parkeren eenvoudiger en versterkt de handhaving in steden en gemeenten. Kaarthouders hoeven hun kaart niet meer zichtbaar te leggen, en lokale besturen controleren parkeerrechten sneller en efficiënter.

            Artikel 27.4 en 27 bis van de wegcode geven houders van een parkeerkaart voor personen met een handicap het recht om te parkeren op voorbehouden plaatsen en om zonder beperking te parkeren in blauwe zones. Daarnaast bieden de meeste Belgische steden en gemeenten ook een extra parkeervoordeel, zoals gratis of goedkoper parkeren op betalende parkeerplaatsen, wanneer de kaart zichtbaar in de wagen ligt.

            HandyPark richt zich op dit laatste voordeel en koppelt het aan een digitaal recht. Zo kunnen steden en gemeenten hun parkeerbeleid efficiënter handhaven en wordt fraude met de kaart sterk verminderd.

            Het initiatief voor handyPArk  komt vanuit de lokale besturen en wordt ondersteund door de Vlaamse, Waalse en Brusselse verenigingen van steden en gemeenten, de minister van Sociale Zaken, de FOD Sociale Zekerheid, de Nationale Hoge Raad voor Personen met een Handicap, UNIA en de drie Gewesten. HandyPark wil uitgroeien tot hét platform in België voor digitale parkeerrechten voor personen met een handicap. Steden en gemeenten die deelnemen, erkennen deze digitale rechten, wat zorgt voor meer duidelijkheid voor de gebruikers en uniformiteit in de toekenning, opslag en controle ervan.

            Het platform bestaat uit een webapplicatie en een mobiele app, gekoppeld aan één centrale database. De parkeerrechten in deze database zijn geldig in alle deelnemende steden en gemeenten in België.

            Mobiliteit en Parkeren Antwerpen AG (MPA) ontwikkelde handyPark. De hosting gebeurt door een gespecialiseerde IT-partner, die MPA selecteerde via een Europese aanbestedingsprocedure. Naast de evidente voordelen die een effectieve en efficiënte parkeerhandhaving biedt, zijn het vooral de voordelen voor de doelgroep die maken dat elke stad of gemeente in België zou moeten deelnemen. 

            Dit systeem biedt:

            • Een uniform registratiesysteem voor digitale parkeerrechten.
            • Één parkeerrecht dat geldig is in alle deelnemende steden en gemeenten.
            • Een eenvoudige manier om de nummerplaat van het gebruikte voertuig te wijzigen.
            • Optimaal toegankelijke applicaties (web en app).
            • Beperking van fraude en handel met de fysieke parkeerkaarten die ook ten nadele zijn van de doelgroep.
            • Kentekencontrole met scanauto’s om parkeerrechten voor personen met een handicap.

            Het lokaal bestuur Lint heeft momenteel geen betalend parkeerbeleid of -handhaving. Het is belangrijk om handyPark te ondersteunen. Dit is ook een uitdrukkelijke vraag van de Hoge Raad voor Personen met een Handicap.
            Bij de herinrichting van het Kerkplein wordt er wel nagedacht over een blauwe zone. Dan heeft de gemeente wel een parkeerhandhaving.

            De VVSG moedigt alle Belgische steden en gemeenten aan om deel te nemen aan handyPark. Dit zorgt voor meer duidelijkheid en gebruiksgemak voor de gebruikers. Ook voor steden en gemeenten zonder parkeerhandhaving biedt aansluiting een meerwaarde.

            De aansluitingsprocedure voor gemeenten mét en gemeenten zonder parkeerhandhaving verloopt gelijkaardig maar niet gelijk. 

            Niet iedereen kan even vlot met digitale systemen werken. Daarom is het belangrijk om inwoners met een parkeerkaart voor personen met een handicap extra hulp te bieden. De Nationale Hoge Raad voor Personen met een Handicap vraagt lokale besturen om een fysiek of telefonisch aanspreekpunt te voorzien. Dit kan bijvoorbeeld via een gemeentelijk loket of een Digipunt.

            Wat betekent dit concreet?

            • Hulp bij de app: Een medewerker helpt de inwoner bij het gebruik van handyPark of voert, als dat nodig is, bepaalde handelingen uit in de app namens de inwoner.
            • Unieke code voor telefonische hulp: Bij de eerste aanmelding in de handyPark-app, na identificatie met eID of Itsme, krijgt de inwoner een unieke code. Met die code kan de gemeente later eenvoudig de juiste gegevens terugvinden als de inwoner telefonisch contact opneemt voor hulp.
            Financiële weerslag

            Omdat het lokaal bestuur Lint momenteel (nog geen) betalend parkeerbeleid of -handhaving heeft, is deelname kosteloos.
            Met een betalend parkeerbeleid of -handhaving is de jaarlijkse bijdrage € 1.815,00.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wim Vandewalle
            Onthouders: Rozemarijn Van Cauteren, Karolien Aerts, Wouter Entbrouxk
            Resultaat: Met 16 stemmen voor, 3 onthoudingen
            Besluit

            Enig artikel

            De gemeenteraad keurt goed dat lokaal bestuur Lint zich aansluit bij handyPark en de bijhorende samenwerkings- en licentieovereenkomst ondertekend wordt.

      • omgeving

        • B-punt

          • Kennisname LEKP-rapport

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Raadsleden
            Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Schepenen
            Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Raadsleden
            Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Schepenen
            Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle
            Resultaat: Ter kennis genomen met eenparigheid van stemmen.
      • secretariaat

        • A-punt

          • Stichting Kempens Landschap - Herbevestiging samenwerkingsprincipes

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Raadsleden
            Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Schepenen
            Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Raadsleden
            Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Schepenen
            Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            9 september 2013: CBS beslissing tot lidmaatschap Kempens Landschap vzw vanaf 2014

            Gemeenteraad 25 mei 2021: Goedkeuring samenwerkingsovereenkomst met Kempens Landschap - wijziging van rechtsvorm

            College 5 juni 2023: Principieel akkoord tot beheersovereenkomst met Kempens Landschap betreffende kasteel Lindenhof te Lint

            Gemeenteraad 27 juni 2023: Goedkeuring beheersovereenkomst met Kempens Landschap betreffende kasteel Lindenhof te Lint 

            College 31 maart 2025: Principieel akkoord tot herbevestiging samenwerkingsovereenkomst met Kempens Landschap 

            Feiten, context en argumentatie

            Sinds 1997 is de organisatie 'Kempens Landschap' actief als landschapsvereniging in de provincie Antwerpen.  Ondertussen werkt Kempens Landschap met 64 gemeenten, waaronder ook ons bestuur.

            Gelet op ons eerdere beslissing om lid te worden van Stichting Kempens Landschap is het aangewezen, na de gemeenteraadsverkiezingen de afspraken met het lokaal bestuur te herbevestigen.  En dit via bijgevoegde samenwerkingsovereenkomst.

            In de samenwerkingsovereenkomst worden de werkingsprincipes tussen het lokaal bestuur en Kempens Landschap hernomen.  In het bijzonder wenst Kempens Landschap onze aandacht te vestigen op:

            • de politieke verankering van uw lokaal bestuur in de besluitvorming van Stichting Kempens Landschap: de burgemeesters van de deelnemende lokalen besturen blijven de verbindingspartner.  Zij worden steeds uitgenodigd voor de Raad van Bestuur van Stichting Kempens Landschap.
            • de financieringsprincipes m.b.t. de bijdragen van de lokale besturen: zoals eerder overeengekomen blijven deze onveranderd en behouden.
            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle
            Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
            Besluit

            Enig artikel

            De gemeenteraad verleent goedkeuring tot ondertekening van onderstaande samenwerkingsovereenkomst met Stichting Kempens Landschap. 

            TUSSEN

            STICHTING KEMPENS LANDSCHAP, stichting van openbaar nut, met ondernemingsnummer 0749.895.122 en zetel te 2018 Antwerpen, Koningin Elisabethlei 22, hierbij rechtsgeldig vertegenwoordigd door Jan De Haes, voorzitter. 

            Hierna “Stichting Kempens Landschap"

            EN

            Het lokale bestuur van de gemeente Lint , hierbij rechtsgeldig vertegenwoordigd door:

            • Rudy Verhoeven, burgemeeester

            • Karen Van Looveren, algemeen directeur 

            Tot deze samenwerkingsovereenkomst gemachtigd ingevolge het besluit van de gemeente dd. 22 april 2024.

            Overeenkomstig artikel 330 e.v. van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 is dit besluit uitvoerbaar doch onderworpen aan het algemeen bestuurlijk toezicht van de provinciegouverneur. 

            Hierna het “lokale bestuur

            Hierna samen “Partijen” en afzonderlijk de “Partij

            WORDT VOORAFGAANDELIJK UITEENGEZET ALS VOLGT:

            • de Stichting Kempens Landschap heeft navolgend belangeloos doel, ten dienste van de gemeenschap: “de verwerving, bescherming, valorisatie en het gebeurlijk herstel van monumenten, architecturale gehelen en landschappen, het leefmilieu, onroerend erfgoed en natuur- en cultuurpatrimonium in de provincie Antwerpen en inzonderheid de instandhouding, het herstel en beheer en de ontsluiting van beschermde goederen in haar bezit of haar beheer. De Stichting neemt een voorbeeldrol op inzake onroerend erfgoedzorg en draagt bij aan het vergroten van het draagvlak.”;

            • met deze samenwerkingsovereenkomst wensen Partijen hun werkingsafspraken te herbevestigen.

            WORDT OVEREENGEKOMEN ALS VOLGT:

            1. Voorwerp

            Deze samenwerkingsovereenkomst herbevestigt de pijlers en werkingsprincipes van- en tussen Stichting Kempens Landschap en het lokaal bestuur.

            1. Duurtijd

            1. Deze samenwerkingsovereenkomst wordt door de Partijen aangegaan voor onbepaalde duur en is inherent verbonden aan het lidmaatschap bij Stichting Kempens Landschap. Behoudens opzegging door één van de Partijen wordt deze samenwerkingsovereenkomst opnieuw ter bevestiging voorgelegd in het jaar na de gemeenteraadsverkiezingen.

            2.2. Eventuele (bijzondere) rechten en verplichtingen (m.b.t. een specifiek onroerendgoedproject) die in een afzonderlijke overeenkomst/akte tussen Partijen werden/worden overeengekomen, blijven onverminderd gelden voor de duurtijd die daartoe in voormelde overeenkomst/akte werd/wordt overeengekomen, ongeacht de duurtijd van deze samenwerkingsovereenkomst.

            1. Pijlers Stichting Kempens Landschap

            Sinds november 1997 werkt de Stichting voornamelijk rond de volgende pijlers:

            • Landschap verwerven: gericht aankopen van waardevolle natuur- en bosgebieden en historische gebouwen en structuren in de provincie Antwerpen, samen met lokale besturen. Conform beslissing van de Raad van Bestuur dd. 22 juni 1998 vertaalde deze samenwerking zich in een 20%/30% (verwerving onroerende goederen boven 500.000 euro) bijdrage vanuit het lokale bestuur wanneer Stichting Kempens Landschap een onroerend goed verwerft op haar grondgebied.

            • Landschap opwaarderen: restauratie en herbestemming van bouwkundig erfgoed - samen met het betreffende lokale bestuur - evenals landschapsbeheer en groene recreatie. Conform beslissing van de Raad van Bestuur dd. 20 juni 1998 vertaalde deze samenwerking zich in de financiële verantwoordelijkheid van het lokale bestuur inzake onderhoud, beheer, inrichting en restauratie van het verworven goed en dit onder coördinatie en goed rentmeesterschap van Stichting Kempens Landschap. Al dan niet overdracht van beheer komt qua beslissing toe aan Stichting Kempens Landschap.

            Verworven gelden gelinkt aan eigendom/beheer (jacht-, pacht-, houtopbrengst,…) komen, conform beslissing Raad van Bestuur dd. 5 december 2001 toe aan de Stichting Kempens Landschap ter dekking van belastingen die het goed bezwaren.

            • Landschap openstellen: verworven en opgewaardeerd landschap maximaal ontsluiten.

            • Lokale besturen adviseren: inbreng expertise bij erfgoed- en landschapsprojecten. Conform beslissing van de Raad van Bestuur 20 juni 2008 dient deze taakstelling adviserend en regisserend te worden ingevuld met in ruil visibiliteit. Dit wordt ingevuld met een afzonderlijke overeenkomst voor het specifieke onroerend erfgoedproject; deze overeenkomst is immers een verplichting vanuit het agentschap Onroerend Erfgoed. Verzekeringstechnisch blijft per project het lokale bestuur verantwoordelijk

            1. Besluitvorming

            1. Stichting Kempens Landschap wordt – overeenkomstig haar statuten – bestuurd door een bestuursorgaan (‘Raad van Bestuur’) en een structurele adviescommissie samengesteld door de burgemeesters van de lokale besturen. De burgemeester wordt uitgenodigd voor de Raad van Bestuur.

            1. De beleidsvoorbereiding en -uitvoering gebeurt door medewerkers van de Stichting Kempens Landschap.

            1. Engagement van het lokale bestuur

            De middelen voor de Stichting Kempens Landschap bestaan enerzijds uit een werkingssubsidie van de provincie Antwerpen, en anderzijds uit de jaarlijkse werkingsbijdragen die door de ondersteunende lokale besturen worden ingebracht. Dit vertaalt zich vanuit het lokale bestuur in volgend getrapt engagement: 

            • Het lokale bestuur stemt in met een jaarlijkse solidariteitsbijdrage van 0,20 euro per inwoner, ten behoeve van de werking van de Stichting. Deze bijdrage is als het ware het toegangsticket tot de werking van de Stichting Kempens Landschap.

            • Het lokale bestuur verleent een tussenkomst van 20%/30% (verwerving onroerende goederen boven 500.000 euro) in de totale verwervingskost (aankoopprijs + registratie- en aktekosten), daar waar de Stichting onroerend goed aankoopt. Deze bijdrage, bekrachtigd via een expliciete gemeenteraadsbeslissing, accentueert de betrokkenheid van de gemeente.

            • Het lokale bestuur is financieel verantwoordelijk inzake onderhoud, beheer, inrichting en restauratie (inclusief erelonen, indexering, herziening en onvoorziene werken), van het verworven goed en dit onder coördinatie en goed rentmeesterschap van de Stichting:

            • Wat betreft werken met een geraamde omvang kleiner dan 100.000 euro, dient de prefinanciering volledig te worden overgemaakt door het lokale bestuur aan Stichting Kempen Landschap voor de start van de werken. 

            • Voor werken met een geraamde omvang groter dan 100.000 euro, wordt een trapsgewijze prefinanciering afgesproken tussen het lokale bestuur en Stichting Kempens Landschap.

            De Stichting Kempens Landschap faciliteert als bouwheer het lokale bestuur voor elk specifiek onroerend goed, in zonderheid bij de opmaak van mogelijke subsidiedossiers. Bovendien kan – conform het onroerend erfgoedbesluit  - de Stichting een bijkomende premie van 10% inbrengen via het afsluiten van een overeenkomst voor beschermd erfgoed. Waar verwerving niet speelt, blijft dit ook van kracht en wordt deze taakstelling adviserend en regisserend ingevuld in ruil voor visibiliteit. Verworven gelden gelinkt aan eigendom/beheer (jacht-, pacht-, houtopbrengst,…) komen toe aan de Stichting Kempens Landschap ter dekking van de belastingen die het goed bezwaren.

            Deze afspraken dragen bij aan een slagkrachtige werking van Stichting Kempens Landschap om samen zoveel mogelijk landschap en erfgoed te bewaren en toegankelijk te maken.

          • Thuisrand - Algemene vergadering 14 mei 2025

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Raadsleden
            Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Schepenen
            Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Raadsleden
            Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Schepenen
            Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            Gemeenteraadsbesluit van 28 januari 2025 waarin Michel De Prins, raadslid, aangesteld wordt als vertegenwoordiger van gemeente Lint voor de algemene vergaderingen van Thuisrand tot en met 31 december 2030.

            Mail ontvangen d.d. 08 april 2025 van Thuisrand met de uitnodiging voor de algemene vergadering.

            Feiten, context en argumentatie

            Thuisrand organiseert hun algemene vergadering op woensdag 14 mei 2025, om 18u00 bij Thuisrand (Diksmuidelaan 276, Berchem) met volgende dagorde:

            1. Toelichting jaarverslag : verhuringen, projecten, organisatie.

            2. Uitstel van de besluitvorming over de goedkeuring van de jaarrekening en aanverwante agendapunten

            3. Goedkeuring van de datum van de volgende algemene vergadering (nieuwe datum wordt door bestuursorgaan Thuisrand vastgelegd),

            4. Keuze en aanstelling van de twee onafhankelijke bestuurders voor Thuisrand

            5. Aandeelhouders Thuisrand

              1. Verzoeken tot uittreding van aandeelhouders
              2. Stand van zaken bij systeem en planning squeeze-out.

            6. Varia.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle
            Onthouders: Johan Verreyt
            Resultaat: Met 18 stemmen voor, 1 onthouding
            Besluit

            Artikel 1

            De gemeenteraad keurt de agenda goed van de algemene vergadering van Thuisrand die zal doorgaan op woensdag 14 mei 2025 om 18u00.

            Artikel 2

            Michel De Prins, raadslid, zal de gemeente Lint vertegenwoordigen op de algemene vergadering van Thuisrand op dinsdag 14 mei 2025 om 18u00.

            Artikel 3

            Om te voldoen aan de statutaire voorschriften, zal de afgevaardigde drager zijn van een volmacht, die door de gemeente te verstrekken is bij beslissing van de bevoegde personen.

          • VVOG - Algemene ledenvergadering 16 mei 2025

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Raadsleden
            Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Schepenen
            Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Raadsleden
            Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Schepenen
            Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            Gemeenteraadsbesluit van 25 februari 2025 met aanstelling van schepen Luc Van Geyte als vertegenwoordiger en schepen Annemie Janssens als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van VVOG.

            Brief d.d. 10 april 2025 van VVOG met uitnodiging voor hun algemene vergadering op vrijdag 16 mei 2025.

            Feiten, context en argumentatie

            De vereniging voor openbaar groen (VVOG) organiseert op vrijdag 16 mei 2025 hun jaarlijkse statutaire algemene ledenvergadering in Kazerne Dossin - vergaderzaal 'Auditorium', Goswin de Stassartstraat 153 te 2800 Mechelen.

            dagorde:

            1. Statutaire mededelingen aan de Algemene vergadering

            - financieel verslag

            - begroting 2025 (goedkeuring)

            - vaststelling van de contributie voor 2026 (goedkeuring)

            - jaarverslag 2024 (goedkeuring)

            2. verkiezing bestuursorgaan VVOG voor de periode 2025-2031

            3. Pitches 'Ambities voor een toekomstgericht openbaar groen'

            4. Mondeling verslag door de directeur (stemming)

            Na de vergadering kan deelgenomen worden aan een lunch (betalend € 40/persoon) en/of een gratis rondleiding met gids in de 'Kazerne Dossin'.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Johan Verreyt, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Karolien Aerts, Michel De Prins, Pieter Lievens, Andrew Jervis, Peter Van Hoof, Evelyne Longrée, Lies Sutherland, Laura Verhoeven, Antony Vanderwee, Wouter Entbrouxk, Wim Vandewalle
            Onthouders: Johan Verreyt
            Resultaat: Met 18 stemmen voor, 1 onthouding
            Besluit

            Artikel 1

            De gemeenteraad keurt de agenda van de jaarlijkse Statutaire Algemene Ledenvergadering van VVOG goed.

            Artikel 2

            Schepen Luc Van Geyte, zal de gemeente vertegenwoordigen op de jaarlijkse Statutaire Algemene Ledenvergadering van VVOG op vrijdag 16 mei 2025 in Kazerne Dossin, Goswin de Stassartstraat 153 te 2800 Mechelen.

Namens Gemeenteraad,

Rudy Verhoeven
voorzitter