De voorzitter opent de zitting op 31/05/2022 om 20:00.
De ontwerpnotulen worden voorgelegd aan de OCMW-raad.
De OCMW-raad keurt de ontwerpnotulen van vorige zitting goed.
De raad voor maatschappelijk welzijn stelt elk jaar haar deel van de jaarrekening van het voorgaande jaar vast.
De jaarrekening omvat een beleidsevaluatie, een financiële nota en een toelichting.
De jaarrekening wordt vastgesteld vóór 30 juni van het boekjaar dat volgt op het boekjaar waarop de rekening betrekking heeft.
De beleidsevaluatie bevat ten minste al de volgende elementen:
1° per beleidsdoelstelling uit de strategische nota waar de prioritaire acties of actieplannen in kaderen, en per prioritaire actie of prioritair actieplan, een omschrijving van de mate van realisatie, en de ontvangsten en uitgaven voor exploitatie, investeringen en financiering, voor het jaar waarop de jaarrekening betrekking heeft;
2° per beleidsdoelstelling uit de strategische nota waar de prioritaire acties of actieplannen in kaderen, het totaal van de ontvangsten en uitgaven voor exploitatie, investeringen en financiering, voor de niet-prioritaire acties of actieplannen voor het jaar waarop de jaarrekening betrekking heeft;
3° een verwijzing naar de plaats waar het overzicht ter beschikking is met de omschrijving van alle beleidsdoelstellingen, actieplannen en acties, en de bijbehorende ontvangsten en uitgaven die zijn opgenomen in de jaarrekening.
De financiële nota van de jaarrekening geeft de financiële gevolgen van het gevoerde beleid weer en bestaat uit volgende onderdelen:
1° de doelstellingenrekening - J1
2° de staat van het financieel evenwicht - J2
3° de realisatie van de kredieten - J3
4° de balans - J4
5° de staat van opbrengsten en kosten - J5
De toelichting van de jaarrekening bevat alle informatie over de verrichtingen in het ontwerp van jaarrekening die relevant is voor de raadsleden om met kennis van zaken een beslissing te kunnen nemen. Ze bevat minstens informatie over de schulden en de financiële risico's.
De beleidsrapporten volgens de BBC regelgeving conform het decreet lokaal bestuur (DLB) van 22 december 2017, art. 41 lid 2, 3° en art. 249.
De vorm en de inhoud van de diverse onderdelen van de beleidsrapporten, en van de bijbehorende documentatie, zijn verder uitgewerkt in het besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 (zie de artikelen 8 tot 26).
Ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen.
Positief advies door het managementteam op 9 mei 2022.
Aktename van de jaarrekening 2021 op de commissie financiën van 16 mei 2022.
De gerealiseerde cijfers van het OCMW kan u terugvinden in schema J3.
Artikel 1
De raad stelt de jaarrekening 2021 vast voor het gedeelte OCMW.
Artikel 2
De jaarrekening zal via digitale rapportering, samen met een afschrift van deze beslissing, overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
Artikel 3
Na de vaststelling van een jaarrekening door de raad worden de cijfers ervan verwerkt in de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan.
Artikel 4
Gezien de gemeente en het OCMW 1 rapporteringsentiteit vormen, wordt er geen specifieke berekening gemaakt voor de "tussenkomst" van de gemeente aan het OCMW.
OCMW-raadsbesluit van 26 februari 2019 met aanstelling van Harry Debrabandere, burgemeester, als vertegenwoordiger en Hans Devriese, raadslid, als plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de algemene vergaderingen van Igean dienstverlening tot en met 31 december 2024.
OCMW-raadsbesluit van 22 februari 2022 met aanstelling van Rudy Verhoeven, burgemeester, als vertegenwoordiger en Hans Devriese, raadslid, als plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de algemene vergaderingen van Igean dienstverlening tot en met 31 december 2024.
Brief d.d. 09 mei 2022 van Igean dienstverlening met uitnodiging voor hun algemene vergadering.
Met het K.B. van 3 januari 1969 werd overgegaan tot de oprichting van de coöperatieve vennootschap Intercommunale Grondbeleid en Expansie Antwerpen, verder IGEAN cv genoemd, gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 8 juli 1969.
Op de buitengewone algemene vergadering van 8 november 2003 werd IGEAN cv omgevormd tot een dienstverlenende vereniging IGEAN dienstverlening, gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 19 december 2003.
Met de beslissing van de Vlaamse minister van Binnenlandse Aangelegenheden, Cultuur, Jeugd en Ambtenarenzaken van 1 april 2004 werden de wijzigingen van de statuten en de omvorming van IGEAN cv in een dienstverlenende vereniging goedgekeurd.
Op de buitengewone algemene vergadering van 15 juni 2007 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 13 augustus 2007 onder nr. 07120366.
Op de buitengewone algemene vergadering van 18 december 2013 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 10 april 2014 van de Vlaamse minister van Bestuurszaken, Binnenlands bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse rand.
Op de buitengewone algemene vergadering van 17 juni 2016 werd de statutenwijziging en verlenging van IGEAN dienstverlening tot 21 juni 2034 goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 3 oktober 2016 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding.
Op de buitengewone algemene vergadering van 19 december 2018 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 19 maart 2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding.
Op de algemene vergadering van 28 juni 2019 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 23 oktober 019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen.
Op de algemene vergadering van 19 juni 2020 werd de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening in het kader van de zelfstandige groepering goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 25 januari 2021 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen.
Op de algemene vergadering van 25 juni 2021 werd een statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd in functie van het digitaal vergaderen. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 23 november 2021 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen.
Jaarverslag en jaarrekening
Artikel 35 van de statuten van IGEAN dienstverlening bepaalt dat de jaarvergadering elk jaar in de loop van het tweede kwartaal verplicht bijeenkomt. Op deze vergadering wordt de jaarrekening vastgesteld aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de revisor.
De raad van bestuur van 4 mei 2022 heeft haar goedkeuring gehecht aan het jaarverslag 2021 evenals aan de jaarrekening 2021. De jaarvergadering verleent kwijting aan de leden van de raad van bestuur en de revisor.
Uitnodiging algemene vergadering - dagorde
De raad van bestuur van 4 mei 2022 heeft beslist om de jaarvergadering van 24 juni 2022 om 18u30 te organiseren in feestzaal ’s Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde.
De dagorde werd als volgt vastgelegd:
1. Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021
2. Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2021
3. Goedkeuren van de jaarrekening 2021
4. Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2021.
Met het schrijven van IGEAN dienstverlening van 5 mei 2022 werd de uitnodiging en de dagorde voor de jaarvergadering van 24 juni 2022 aan alle deelnemers bezorgd.
Volgende documenten werden op dat ogenblik via het infonet ter beschikking gesteld van de deelnemers:
uittreksels uit de beslissingen van de 462ste raad van bestuur van 4 mei 2022
het jaarverslag 2021 met de jaarrekening 2021.
Voorafgaande bespreking en adviezen
Toelichting en bespreking van het jaarverslag 2021 en de jaarrekening 2021 op de raad van bestuur van 4 mei 2022.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Statuten van IGEAN dienstverlening.
Artikel 1
De raad neemt kennis van de volledige dagorde van de jaarvergadering van IGEAN dienstverlening die zal gehouden worden in de feestzaal ’s Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde op vrijdag 24 juni 2022 om 18u30 evenals van alle daarbij horende documenten en neemt op basis hiervan volgende beslissingen:
1. Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021
2. Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2021
3. Goedkeuren van de jaarrekening 2021
4. Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2021.
Artikel 2
De vertegenwoordiger van het OCMW, die met een afzonderlijk besluit werd benoemd, wordt gemandateerd om op de jaarvergadering van IGEAN dienstverlening van 24 juni 2022 deel te nemen aan de bespreking over de in artikel 1 vermelde agendapunten en te beraadslagen en te beslissen overeenkomstig dit besluit en verder al het nodige te doen om de volledige agenda af te werken.
Artikel 3
Twee uittreksels van onderhavige raadsbeslissing zullen aan IGEAN dienstverlening worden bezorgd.
OCMW-raadsbesluit van 26 februari 2019 met aanstelling van Caroline Van der Heyden, schepen, als vertegenwoordiger en Jo Genbrugge, raadslid, als plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de algemene vergaderingen van Igean milieu en veiligheid tot en met 31 december 2024.
Brief d.d. 09 mei 2022 van Igean milieu en veiligheid met uitnodiging voor hun algemene vergadering.
Op de buitengewone algemene vergadering van IGEAN cv van 8 november 2003 werd de oprichtingsakte van de opdrachthoudende vereniging IGEAN milieu & veiligheid verleden.
Op 19 december 2003 verscheen de publicatie van de oprichtingsakte en de statuten van IGEAN milieu & veiligheid in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.
Met de beslissing van de Vlaamse minister van Binnenlandse Aangelegenheden, Cultuur, Jeugd en Ambtenarenzaken van 1 april 2004 werd de oprichting en de statuten van IGEAN milieu & veiligheid goedgekeurd.
Op de buitengewone algemene vergadering van 15 juni 2007 werd de statutenwijziging van IGEAN
milieu & veiligheid goedgekeurd en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 13 augustus 2007 onder nr. 07120366.
Op de buitengewone algemene vergadering van 18 december 2013 werd de statutenwijziging van IGEAN
milieu & veiligheid goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 10 april 2014 van de Vlaamse minister van Bestuurszaken, Binnenlands bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse rand.
Op de buitengewone algemene vergadering van 17 juni 2016 werd de statutenwijziging en verlenging van IGEAN milieu & veiligheid tot 21 juni 2034 goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 3 oktober 2016 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding.
Op de buitengewone algemene vergadering van 19 december 2018 werd de statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 27 maart 2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding.
Op de algemene vergadering van 28 juni 2019 werd de statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 17 oktober 2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen.
Op de algemene vergadering van 25 juni 2021 werd een statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid goedgekeurd in functie van het digitaal vergaderen. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 23 november 2021 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen.
Jaarverslag en jaarrekening
Artikel 36 van de statuten van IGEAN milieu & veiligheid bepaalt dat de jaarvergadering elk jaar in de loop van het tweede kwartaal verplicht bijeenkomt. Op deze vergadering wordt de jaarrekening vastgesteld aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de revisor.
De raad van bestuur van 4 mei 2022 heeft haar goedkeuring gehecht aan het jaarverslag 2021 evenals aan de jaarrekening 2021. De jaarvergadering verleent kwijting aan de leden van de raad van bestuur en de revisor.
Benoemen bestuurder - raad van bestuur
Artikel 431 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat IGEAN milieu & veiligheid naast een algemene vergadering over een raad van bestuur beschikt. Artikel 434 van het decreet lokaal bestuur stelt dat het aantal leden van deze raad van bestuur maximaal 15 bedraagt.
Einde 2021 heeft Harry Debrabandere, burgemeester Lint, al zijn mandaten beëindigd waardoor hij ook geen lid meer is van de raad van bestuur.
De gemeenteraad van Lint heeft Rudy Verhoeven voorgedragen als kandidaat-bestuurder.
De benoeming van deze bestuurder wordt voorgelegd aan de jaarvergadering van 24 juni 2022.
Benoemen leden adviescomités
Artikel 28 van de statuten van IGEAN milieu & veiligheid bepaalt dat er een adviescomité “milieu” en een adviescomité “veiligheid” opgericht wordt.
Een adviescomité wordt opgericht op grond van de meervoudige doelstellingen van de vereniging en blijft in aantal beperkt tot het aantal doelstellingen. Enkel de gemeenten die belang hebben bij de betrokken doelstelling zijn vertegenwoordigd in dit adviescomité, dat bestaat uit uitvoerende mandatarissen die bevoegd zijn voor de betrokken doelstelling.
Het adviescomité “milieu” bestaat uit de schepenen van leefmilieu van de betrokken deelnemers.
Het adviescomité “veiligheid” bestaat uit één (1) vertegenwoordiger van elke betrokken deelnemer als vertegenwoordigers van de werkgevers, evenals uit maximum zeven (7) vertegenwoordigers van de werknemers en de vertegenwoordigers van de arbeidsinspectie die van rechtswege deel uitmaken van dit comité.
De leden van de adviescomités worden benoemd door de algemene vergadering.
Uitnodiging algemene vergadering - dagorde
De raad van bestuur van 4 mei 2022 heeft beslist om de jaarvergadering van 24 juni 2022 om 18u30 te organiseren in feestzaal ’s Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde.
De dagorde werd als volgt vastgelegd:
1. Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021
2. Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2021
3. Goedkeuren van de jaarrekening 2021
4. Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2021.
5. Benoemen van een bestuurder en leden adviescomités.
Met het schrijven van IGEAN milieu & veiligheid van 5 mei 2022 werd de uitnodiging en de dagorde voor de jaarvergadering van 24 juni 2022 aan alle deelnemers bezorgd.
Volgende documenten werden op dat ogenblik via het infonet ter beschikking gesteld van de deelnemers:
uittreksels uit de beslissingen van de 165ste raad van bestuur van 4 mei 2022
het jaarverslag 2021 met de jaarrekening 2021.
Toelichting en bespreking van het jaarverslag 2021 en de jaarrekening 2021 op de raad van bestuur van 4 mei 2022.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Statuten van IGEAN milieu & veiligheid.
Artikel 1
De raad neemt kennis van de volledige dagorde van de jaarvergadering van IGEAN milieu & veiligheid die zal gehouden worden in de feestzaal ’s Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde op vrijdag 24 juni 2022 om 18u30 evenals van alle daarbij horende documenten en neemt op basis hiervan volgende beslissingen:
1. Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021
2. Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2021
3. Goedkeuren van de jaarrekening 2021
4. Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2021
5. Benoemen van een bestuurder en leden adviescomités.
Artikel 2
De vertegenwoordiger van het OCMW, die met een afzonderlijk besluit werd benoemd, wordt gemandateerd om op de jaarvergadering van IGEAN milieu & veiligheid van 24 juni 2022 deel te nemen aan de bespreking over de in artikel 1 vermelde agendapunten en te beraadslagen en te beslissen overeenkomstig dit besluit en verder al het nodige te doen om de volledige agenda af te werken.
Artikel 3
Twee uittreksels van onderhavige raadsbeslissing zullen aan IGEAN milieu & veiligheid worden bezorgd.
OCMW-raad van resp. 24 november 2011, 23 januari 2014, 26 mei 2016, 21 december 2017 en 17 december 2019 met goedkeuring van het reglement betreffende de Lintpas.
De Lintpas heeft de bedoeling om de toegang/participatie van de meest zwakkeren aan het sociaal, cultureel en sportief netwerk meer mogelijk te maken. Het initiatief startte in 2012 maar had niet altijd het gewenste succes. Na alle corona maatregelen waardoor participatie aan allerhande activiteiten op een zeer laag pitje stond, lijkt het aangewezen om de Lintpas opnieuw onder de aandacht te brengen.
In overleg met de sociale dienst werden volgende opmerkingen herhaald:
In overleg met de sociale dienst en het beleid werd aangegeven dat zowel de doelgroep als de voordelen beter afgebakend dienen te worden. Het hogere (en lokale) beleid wenst nog steeds meer aandacht te geven aan de strijd tegen de achterstelling van gezinnen én alleenstaanden voor deelname aan het sociale, culturele en sportieve leven en in het bijzonder de strijd tegen kinderarmoede. Op basis hiervan werd tot nu toe de doelgroep afgebakend tot gezinnen met kinderen, echter ook alleenstaanden met een laag inkomen hebben recht op participatie.
Om de doelmatigheid van de bestede middelen enigszins te bewaken, blijft de inkomensgrens van de rechthebbenden behouden op 1,5 keer het leefloon categorie personen met gezinslast of alleenstaande. Dit is eenduidig en is gelijk met de toekenning van andere premies. Als uitbreiding worden vooral de maximumbedragen voor tussenkomst verhoogd, de toegang tot de voedselbedeling wordt opgenomen, alsook blijft het niet langer beperkt tot Lintse initiatieven of verenigingen.
Het behoort tot de autonomie van de OCMW-raad om het regelement dienaangaande te behandelen en goed te keuren. Het reglement past geheel in de federale reglementering betreffende de subsidiëring van de socio-culturele participatie. Het is namelijk bekend dat de minder begoeden voornamelijk om financiële redenen minder deelnemen aan het sociale, culturele en sportieve leven. Om de drempels van de participatie te verlagen, werd een federaal subsidiefonds opgericht waarvan dit project de lokale vertaling is.
Hoofdstuk I, artikel 1 van de organieke wet van 8 juli 1976
Artikel 23 van de grondwet gecoördineerd op 17 februari 1994: Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden. Die rechten omvatten o.a. het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing. Er worden OCMW 's opgericht die, onder de door deze wet bepaalde voorwaarden, tot opdracht hebben deze dienstverlening te verzekeren.
Er wordt jaarlijks reeds een budget voorzien. Het is moeilijk in te schatten of de aanpassing van het reglement een grote meerkost zal betekenen.
Artikel 1
Het besluit van 24 november 2011, gewijzigd in januari 2014, resp. 26 mei 2016, 21 december 2017 en 17 december 2019 betreffende de Lintpas wordt als volgt gewijzigd:
REGLEMENT EN VOORDELEN LINTPAS
Artikel 1
De gerechtigden: Alle alleenstaanden en gezinnen met of zonder kinderen ten laste EN die over een inkomen beschikken dat niet hoger is dan 1,5 keer het leefloon overeenkomstig hun categorie (alleenstaanden of personen met gezinslast, alle inkomsten inbegrepen, uitgezonderd de kinderbijslag). Het kind van voormelde ouder(s) dient tenminste 20 % van de tijd op Lints grondgebied te verblijven (co-ouderschap).
Op voorstel van de maatschappelijk werker kan het BCSD om bijzondere redenen andere gerechtigden tot het voordeel toelaten (bv. individuen of gezinnen met een schuldenproblematiek in budgetbeheer of collectieve schuldenregeling).
De gerechtigden ontvangen per gezin een beslissingsbrief van het BCSD waaruit blijkt dat zij gerechtigd zijn op de voordelen van de Lintpas. Elk gezinslid heeft recht op de voordelen van de Lintpas.
De uitgaven moeten door de cliënten gepréfinancierd worden en worden door de financiële dienst terugbetaald.
Artikel 2
De voordelen zijn:
1. Alle voorstellingen in Uit in Lint: 50 % van de werkelijk betaalde prijs (= automatisch recht via aflevering van een attest sociaal tarief).
2. Speel- & sportweken: 50 % van de werkelijk betaalde prijs (= automatisch recht via aflevering van een attest sociaal tarief).
3. Buitenschoolse Kinderopvang: 50 % van de werkelijk betaalde prijs (= automatisch recht via aflevering van een attest sociaal tarief).
4. Opnieuw & Co 30% ((= automatisch recht via aflevering van een attest sociaal tarief).
5. Na voorlegging van bewijzen: 50 % op het lidmaatschap van alle sport-, cultuur- en sociale verenigingen (bv. gezinsbond, voetbal, … ) met een maximum van 150 euro per lidmaatschap en voor maximum twee lidmaatschappen.
6. Deelname aan activiteiten van deze verenigingen: 50 % van de (inschrijvings) kost.
7. Uitstappen via het steunpunt "Iedereen verdient vakantie": 50 % van de werkelijk betaalde prijs.
8. Per jaar / per persoon: deelname in de kosten van 4 toegangsbewijzen voor een sociaal, sportief of cultureel evenement, 50 % van de betaalde toegangsprijs met een maximum van 50 euro per toegangsbewijs (aandeel OCMW).
9. Toegang tot de voedselbedeling.
10. Directe kosten ten gevolge van onderwijsparticipatie: 50% van de uitgave voor de aankoop van schoolboeken, schoolmateriaal in functie van een bepaalde opleiding (bv. haartooi, houtbewerking, …) en uitstappen, met een maximum van 300 euro per kind per jaar.
Artikel 3
De procedure tot terugbetaling verloopt als volgt:
1. Voor alle activiteiten en aanvragen: de gerechtigden betalen het volledige bedrag aan de organisator (= behalve bij een automatisch toegekend recht o.b.v. een attest), na ontvangst van het betaalbewijs zal de financiële dienst via de storting op de individuele rekening de korting binnen de twee weken uitbetalen aan de betrokkenen. De uitgaven worden eveneens geregistreerd in het softwaresysteem Neptunus.
2. Jaarlijks worden de gerechtigden op de Lintpas door het BCSD goedgekeurd.
Artikel 2
Bekendmaking:
Via het gemeentelijk informatieblad Lintfo en de website wordt het bestaan en de actualisatie van het reglement van de Lintpas terug bekend gemaakt.
Artikel 3
Dit besluit zal in het kader van het bestuurlijk toezicht op de algemene lijst vermeld worden.
Rudy Verhoeven
voorzitter