Terug
Gepubliceerd op 23/10/2024

Notulen  Gemeenteraad

di 24/09/2024 - 21:00 OC DWM - congreszaal
Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
Caroline Van der Heyden, schepen
Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
Karen Van Looveren, algemeen directeur

De voorzitter opent de zitting op 24/09/2024 om 21:00.

  • Algemeen

    • Goedkeuren ontwerpnotulen vorige zitting

      Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
      Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
      Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
      Caroline Van der Heyden, schepen
      Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
      Karen Van Looveren, algemeen directeur
      Feiten, context en argumentatie

      De ontwerpnotulen worden voorgelegd aan de gemeenteraad.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Karen Van Looveren
      Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke
      Onthouders: Johan Verreyt, Hans Verreyt
      Resultaat: Met 17 stemmen voor, 2 onthoudingen
      Besluit

      Enig artikel

      De gemeenteraad keurt de ontwerpnotulen van vorige zitting goed.

  • Openbaar

    • Normaal

      • algemeen beleid

        • B-punt

          • Managementrapport Q2/2024

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
            Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
            Caroline Van der Heyden, schepen
            Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
      • financiele dienst

        • A-punt

          • Verkoop aandelen bij De Voorkempen

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
            Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
            Caroline Van der Heyden, schepen
            Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            Gemeenteraadsbesluit van 27 juni 2023 De Ideale Woning - Buitengewone algemene vergadering 28 juli 2023 - Goedkeuring agenda.

            Gemeenteraadsbesluit van 27 juni 2023 De Ideale Woning: Bijzondere algemene vergadering 28 juni 2023 - Goedkeuring agenda.

            Feiten, context en argumentatie

            Door de fusie werden heel wat gemeenten mee vennoot bij De Voorkempen voor een zeer beperkt deel in de aandelenstructuur.

            Gezien Lint een gemeente is buiten het werkingsgebied van De Voorkempen is het aangewezen dat de gemeente uittreedt als aandeelhouder.

            Juridische gronden

            Decreet lokaal bestuur artikel 41

            Financiële weerslag

            Dienstjaar: 2024

            Actie en omschrijving:AC000072 Algemeen beleid 

            MJP nummer: MJP001743 Verkoop deelnemingen

            Beleidsveld: 0111 Fiscale en financiële diensten

            Algemene rekening en omschrijving: 28100000 Belangen in intergemeentelijke belangen

            Begroting

            Beschikbaar

            Ontvangst

            Saldo

            0,00 €

            0,00 €

            272,00 €

            272,00 €

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke
            Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
            Besluit

            Enig artikel

            De gemeenteraad beslist dat de gemeente Lint uittreedt als aandeelhouder bij De Voorkempen. De gemeente Lint verkoopt de aandelen aan € 272,00.

          • Goedkeuring aanpassing meerjarenplan 2020-2027: aanpassing kredieten 2024 vaststelling kredieten 2025

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
            Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
            Caroline Van der Heyden, schepen
            Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            Vaststelling gemeenteraad van het meerjarenplan 2020 - 2025 op 17 december 2019.

            Goedkeuring gemeenteraad van het meerjarenplan 2020 - 2025 op 17 december 2019.

            Feiten, context en argumentatie

            Elk bestuur moet zijn meerjarenplan minstens één keer per jaar aanpassen om de kredieten voor het volgende boekjaar vast te stellen. Ook de wijziging van de kredieten voor het lopende boekjaar vergt een aanpassing van het meerjarenplan. De raad kan in één beslissing zowel de kredieten voor het volgende jaar vaststellen als de kredieten voor het lopende jaar aanpassen.

            Het overzicht van de kredieten (schema M3) vermeldt dan de gewijzigde kredieten voor het lopende boekjaar.

            Op 3 september 2024 werd de definitieve versie van de aanpassing van het meerjarenplan toegelicht en besproken met het CBS.

            Op 4 september 2024 bracht het MAT haar positief advies uit over de aanpassing van het meerjarenplan en de vaststelling van de kredieten 2025.

            De beleidsrapporten werden op 9 september 2024 besproken op de commissie financiën.

            De aanpassing van het meerjarenplan wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de bevoegde raden.

            De gemeenteraad is bevoegd voor het vaststellen van de beleidsrapporten van de gemeente en het OCMW.

            Juridische gronden

            Artikel 41 van het decreet lokaal bestuur (DLB) van 22 december 2017 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

            Artikel 257 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

            Artikel 171 §3 3° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

            Artikel 176 1° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

            Het besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.

            Het ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen.

            Omzendbrief ABB 2020/3 van 18 september 2020 betreffende de aanpassing van de meerjarenplannen 2020-2025 van de lokale en provinciale besturen.

            Adviezen

            Op 3 september 2024 werd de definitieve versie van de aanpassing van het meerjarenplan toegelicht en besproken met het CBS.

            Op 4 september 2024 bracht het MAT haar positief advies uit over de aanpassing van het meerjarenplan en de vaststelling van de kredieten 2025.

            Op 9 september 2024 bracht de commissie financiën haar positief advies uit over de wettelijkheid van de meerjarenplanning en de te verwachten financiële weerslag.
            Financiële weerslag

            De aanpassing van het meerjarenplan moet  financieel in evenwicht zijn. Dat is het geval als het aangepaste meerjarenplan voldoet aan de volgende voorwaarden (artikel 16 van het BVR BBC van 30 maart 2018):

            1. Het geraamde beschikbaar budgettair resultaat is in geen enkel jaar negatief.

            2. De geraamde autofinancieringsmarge (AFM) voor 2027 is minstens gelijk aan nul.

            Het resultaat van jaarrekening 2023 is verwerkt in deze aanpassing van het meerjarenplan.

            De kredieten van het huidige boekjaar 2024 en 2025 werden, waar nodig, aangepast (zie motivering van de wijzigingen).

            De geconsolideerde rapporten (M1 en M2 voor gemeente en OCMW) tonen aan dat de verplichte evenwichten voor het MJP 2020-2025 gerespecteerd zijn.

            De afzonderlijke kredieten voor 2024-2025 per entiteit (gemeente/OCMW) vinden we terug in schema M3.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Jo Genbrugge, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Rina Cox, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke
            Onthouders: Johan Verreyt, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts
            Resultaat: Met 11 stemmen voor, 8 onthoudingen
            Besluit
            Artikel 1

            De gemeenteraad stelt de kredieten van de gemeente vast voor 2025 volgens het schema M3.

            Artikel 2

            De gemeenteraad keurt het OCMW deel van de aanpassing meerjarenplan 2020-2027 goed.

            De gemeenteraad stelt de geconsolideerde aanpassing meerjarenplan 2020-2027 vast, zoals bijgevoegd bij het besluit en met volgende uitkomst, met BBB als beschikbaar budgettair resultaat en AFM als autofinancieringsmarge;

              2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027
            Beschikbaar budgettair resultaat

            8.492.128 €

            10.173.904,00 € 9.660.596 € 10.001.649 € 2.718.735 € 267.132 € 5.759 € 447.958 €
            Autofinancieringsmarge 2.154.147 € 1.371.596 € 855.125 € 3.362.291 € 15.503 € 240.491 € 175.590 € 176.906 €
          • Goedkeuring overeenkomst lening aan tennisclub 't Leer

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
            Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
            Caroline Van der Heyden, schepen
            Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            Op 30 januari 2024 werd door de gemeenteraad het subsidiereglement voor ondersteuning van infrastructuur van erkende vrijetijdsverenigingen goedgekeurd.

            Dit reglement voorziet enerzijds een subsidie (max.  € 75.000) en anderzijds de mogelijkheid tot het afsluiten van een leningsovereenkomst (max. € 125.000).

            Feiten, context en argumentatie

            Tennisclub 't Leer is al jarenlang gevestigd op hun huidige locatie in Lint. Het lokaal bestuur is eigenaar van de gronden en werd in erfpacht gegeven door het lokaal bestuur aan tennisclub 't Leer, waardoor zij het volle genot hebben van de gronden. 

            Normaliter wordt er bij een renteloze lening een borgstelling gevraagd , maar in dit specifiek geval waarbij de investering gebeurt op gronden van het lokaal bestuur worden gedaan, kan het recht van natrekking volstaan.

            De vereniging heeft ook inzage verleend in haar financiën. Op basis hiervan is de financieel directeur van oordeel dat de afbetaling van een renteloze lening van € 125.000,00  over een periode van 10 jaar haalbaar is aan € 12.500,00/jaar. 

            Juridische gronden

            Wet van 14-11-1983 betreffende de controle op de toekenning en aanwending van toelagen.

            DLB Art. 41, lid  2, 23°

            Gemeenteraadsbesluit 17 december 2019 Meerjarenplan 2020-2025.

            Adviezen

            De financieel directeur geeft een gunstig visum.

            Adviezen
            Financiële weerslag

            Dienstjaar: 2024

            Actie en omschrijving: AC000030 Investeren in behoud en vernieuwing van speel-, sport- en belevingsinfrastructuur voor elke leeftijd, rekening houdend met veiligheid

            MJP nummer: MJP000056 Toegestane lening -subsidie grote infrastructuurwerken (Sport)

            Beleidsveld:0742/01 Sportinfrastructuur DWM

            Algemene rekening en omschrijving:29030000

            Begroting 2024

            Beschikbaar

            Uitgave

            Saldo

            125.000,00 €

            125.000,00 €

            125.000,00 €

            0,00 €

            Dienstjaar: 2024

            Actie en omschrijving: AC000030 Investeren in behoud en vernieuwing van speel-, sport- en belevingsinfrastructuur voor elke leeftijd, rekening houdend met veiligheid

            MJP nummer: MJP001685 Subsidie grote infrastructuurwerken (Sport)

            Beleidsveld:0742/01 Sportinfrastructuur DWM

            Algemene rekening en omschrijving: 66400000 Toegestane investeringssubsidies

            Begroting 2024

            Beschikbaar

            Uitgave

            Saldo

            75.000,00 €

            75.000,00 €

            75.000,00 €

            0,00 €

            Adviezen
            • Visum financieel beheerder

              De financieel directeur geeft een voorwaardelijk visum, in afwachting van de ondertekening van de nieuwe akte erfpachtovereenkomst.

              Gunstig visum / van Wendy Ceuppens van 11 september 2024

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke
            Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
            Besluit

            Enig artikel

            De gemeenteraad keurt onderstaande overeenkomst goed.

            OVEREENKOMST TUSSEN HET LOKAAL BESTUUR LINT EN TC 't Leer VZW BETREFFENDE DE TOEKENNING VAN EEN LENING TEN BEDRAGE VAN € 125.000,00

            Tussen het lokaal bestuur Lint, vertegenwoordigd door de voorzitter van de gemeenteraad Rudy Verhoeven en algemeen directeur Karen Van Looveren, hierna genoemd het lokaal bestuur

            EN

            TC 't Leer VZW (BE 842 908 818), vereniging met zetel Zevenhuizenstraat 70, 2547 Lint en vertegenwoordigd door Tamara Verhoeven (voorzitter), Anki Leemans (sport) en Dario Jeurissen (team FCC) hierna genoemd de vereniging.

            WORDT OVEREENGEKOMEN ALS VOLGT:

            Bijzonder bepalingen

            Artikel 1

            Het lokaal bestuur kent de vereniging een lening toe van € 125.000,00.

            Artikel 2

            Deze lening zal aangewend worden voor de aanleg van twee nieuwe tennisterreinen, omheining en buitenverlichting op de terreinen Zevenhuizenstraat 70, 2547 Lint.

            Artikel 3

            De terugbetaling van de lening gebeurt in gelijke schijven via jaarlijkse aflossingen. De eerste aflossing moet gebeuren vóór 31 december 2024. De jaarlijkse vervaldag is 31 december. De periode van terugbetaling bedraagt 10 keer en zal einde nemen op 31 december 2033. Jaarlijks zal de vereniging bijgevolg € 12.500,00 aflossen. Deze aflossingen dienen te gebeuren op rekening BE80 0910 0010 1877 van het lokaal bestuur Lint.

            Artikel 4

            De toepasselijke rentevoet is de IRS ASK afhankelijk van de looptijd van de lening en jaarlijks aanpasbaar op basis van de waarde op 30 december op voorgaande jaar. De gemeente geeft een korting van 50% op de toepasselijke rentevoet, met een minimale rentevoet van 1%. (30 december 2023 bedraagt deze 2,497%).

            Artikel 5

            De uitbetaling van de lening verloopt in 1 schijf, op basis van het ingediende dossier, de gunning van de opdracht.

            De vereniging erkent dat de gemeente een recht van natrekking heeft en dat de omheining en verlichting niet zonder expliciete toelating van de gemeente mogen verwijderd worden. Indien de installaties verwijderd worden, vervalt deze overeenkomst  en is het nog openstaand bedrag van de lening onmiddellijk opeisbaar.

            Algemene bepalingen 

            Artikel 6

            §1. De aanvrager verbindt er zich toe het ontleende bedrag uitsluitend aan te wenden voor het project waarvoor de lening wordt aangevraagd.

            §2. Conform de wetgeving van 14 november 1983 betreffende de controle op de toekenningen en op de aanwending van sommige toelagen, heeft het lokaal bestuur recht op informatie en financiële controle op de begroting en de rekening van de vereniging. Het lokaal bestuur heeft het recht om ter plaatse, de aanwending van de lening te controleren. De vereniging verbindt er zich toe om de bewijsstukken van aanwending van de lening voor te leggen op eenvoudig verzoek van het lokaal bestuur.

            §3. Elke met de bestemming strijdige aanwending van de lening (of van een gedeelte ervan) heeft van rechtswege de onmiddellijke opeisbaarheid van het totale ontleende bedrag tot gevolg.

            Artikel 7

            §1. Bij laattijdige terugbetaling van de jaarlijkse aflossing wordt vanaf de 9de dag na de vervaldag een intrest van 5,00% (op jaarbasis) aangerekend op het verschuldigd bedrag van de aflossing van het desbetreffende jaar.

            §2. Het lokaal bestuur stelt de aanvrager bij laattijdige terugbetaling van de jaarlijkse aflossing aangetekend in gebreke.

            §3. Het niet-betalen van de jaarlijkse aflossing binnen de 30 dagen na postdatum van de aangetekende zending worden de subsidies (sportvereniging) aangewend om het saldo aan te zuiveren en wordt de rest van het ontleende bedrag onmiddellijk opeisbaar.

            Artikel 8

            Alle wettelijke vergunningen, keuringen, toelatingen, e.d. voor zover van toepassing, moeten aangevraagd worden door de vereniging. Registraties, taksen, administratiekosten, kosten van borgstelling e.d. zijn ten laste van de vereniging. De vereniging zal de infrastructuur en uitrusting waarvoor deze lening werd toegekend als een goed huisvader onderhouden.


            Deze overeenkomst werd opgemaakt te Lint op datum 24 september 2024.


            De vereniging                                                                                           Lokaal bestuur Lint

            Voorzitter,                Sport,                Team FCC,                                        Algemeen directeur,          Voorzitter gemeenteraad,

            Tamara Verhoeven    Anki Leemans     Dario Jeurissen                                 Karen Van Looveren           Rudy Verhoeven

        • B-punt

          • Kennisname goedkeuring jaarrekening lokaal bestuur Lint 2023

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
            Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
            Caroline Van der Heyden, schepen
            Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
          • Opvolgingsrapportering 2024

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
            Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
            Caroline Van der Heyden, schepen
            Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
      • jeugd-sport

        • A-punt

          • Jaarverslag AV Sportregio MP 2023

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
            Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
            Caroline Van der Heyden, schepen
            Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            GR20170530 Jaarverslag 2016 AV Sportregio

            GR20180529 Jaarverslag 2017 AV Sportregio

            GR20190924 Jaarverslag 2018 AV Sportregio

            GR20200526 Jaarverslag 2019 AV Sportregio

            GR20210629 Jaarverslag 2020 AV Sportregio

            GR20220426 Jaarverslag 2021 AV Sportregio

            GR20230821 Jaarverslag 2022 AV Sportregio

            Feiten, context en argumentatie

            De gemeenten Boechout, Hove, Kontich, Zandhoven, Ranst, Edegem, Wommelgem, Wijnegem, Zoersel, Borsbeek, Lint, Schilde en Mortsel komen een aantal keer per jaar samen met als doel via samenwerking het regionaal sportbeleid te versterken, de sportparticipatie te verhogen en de kwaliteit van sportbegeleiding en coördinatie van bovenlokale infrastructuur te verbeteren. Om deze doelen te realiseren worden er inkomsten en uitgaven gegenereerd. Het jaarverslag en de rekening bieden een overzicht van de genomen initiatieven en de overeenkomstige uitgaven/inkomsten.

            Het jaarverslag en de jaarrekening 2023 werden op de Algemene Vergadering van Sportregio Midden-Provincie ILV op 7 februari 2024 door het beheerscomité goedgekeurd. Annemie Janssens was aanwezig op de Algemene Vergadering. Volgens artikel 6 van de statuten wordt het jaarverslag met de jaarrekening van de Sportregio Midden-Provincie ILV jaarlijks ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraden van de participerende gemeenten.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke
            Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
            Besluit

            Enig artikel

            De gemeenteraad keurt het jaarverslag met de jaarrekening van 2023 van de Sportregio Midden-Provincie ILV goed.

      • omgeving

        • A-punt

          • Gratis grondafstand - gronden van Matexi

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
            Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
            Caroline Van der Heyden, schepen
            Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            Het collegebesluit van 26 september 1990 waarbij vergunning wordt verleend voor een nieuwe verkaveling - Prieel/Bethaniëlaan/Ter Hoger Beke.
            Het collegebesluit van 5 mei 1993 waarbij vergunning wordt verleend voor een nieuwe verkaveling - Felix Timmermanslaan/Paul Van Ostaijenlaan.
            Het collegebesluit van 30 mei 2005 waarbij vergunning wordt verleend voor een nieuwe verkaveling - Molenveld.
            Het collegebesluit van 27 juni 2011 waarbij vergunning wordt verleend voor een nieuwe verkaveling - Beekveld.
            Het collegebesluit van 12 december 2022 betreffende de gratis grondafstand van de gronden van Matexi.

            Het collegebesluit van 5 maart 2024 betreffende de gratis grondafstand van de gronden van Matexi.

            Het collegebesluit van 2 september 2024 betreffende de gratis grondafstand van de gronden van Matexi.

            Feiten, context en argumentatie

            Er zijn nog heel wat gronden van openbaar nut in de gemeente waarvan Matexi en Vitamo nog steeds eigenaar zijn en waarvan nog een gratis grondafstand dient gebeuren in het kader van de opgelegde verkavelingsvoorwaarden van destijds. Het gaat om onderstaande percelen:

            Perceelnummer Oppervlakte Ligging

            afdeling 0, sectie D, nummer 104 W 5
            afdeling 0, sectie D, nummer 104 Z 5
            afdeling 0, sectie D, nummer 468 E 3
            afdeling 0, sectie D, nummer 468 W 2
            afdeling 0, sectie D, nummer 103 F 4
            afdeling 0, sectie E, nummer 340 W 3
            afdeling 0, sectie E, nummer 340 D 4
            afdeling 0, sectie D, nummer 17 N 4
            afdeling 0, sectie D, nummer 376 R
            afdeling 0, sectie E, nummer 298 B 6
            afdeling 0, sectie E, nummer 340 D 5
            afdeling 0, sectie E, nummer 340 R 6

            544 m²
            338 m²
            912 m²
            37 m²
            1.440 m²
            360 m²
            6.661 m²
            8.946 m²
            2.608 m²
            81 m²
            4.409 m²
            1.377 m²

            Wegenis Beekveld
            Wegenis Beekveld
            Wegenis Beekveld
            Wegenis Beekveld
            Wegenis Beekveld
            Wegenis in de Meidreef
            Wegenis Prieel en Bethaniëlaan
            Wegenis Molenveld
            Wegenis Felix Timmermanslaan
            Strook naast de Kapelstraat
            Groene zone achteraan Prieel, Bethaniëlaan, Ter Hoger Beke
            Trage weg achter het Meihof tussen de Meidreef en Prieel

            Notaris Daniel Van Bockrijck werd aangesteld om een akte voor de grondafstand te maken. Deze akte moet ter goedkeuring aan de gemeenteraad worden voorgelegd. De overdracht van de grond kadert binnen het openbaar nut waardoor de overdracht is vrijgesteld van registratierechten en van recht op geschriften.

            Juridische gronden

            Het gemeentedecreet, inzonderheid art. 42 en 43 betreffende bevoegdheden van de gemeenteraad en het college van burgemeester en schepenen inzake het stellen van daden van beschikking met betrekking tot onroerende goederen.

            Het decreet van 22 februari 1995 houdende de bodemsanering, inzonderheid de artikels 32, 41, 42 en 43.

            Het decreet van 26 maart 2004 houdende de openbaarheid van besturen in de provincies en de gemeenten.

            Het gemeentedecreet van 15 juli 2005, inzonderheid artikel 252 betreffende het algemeen bestuurlijk toezicht.

            De Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening in werking getreden op 1 september 2009 met latere aanpassingen.

            Financiële weerslag

            Het betreft gratis grondafstand. De notariskosten voor de opmaak van de akte worden door Matexi gedragen.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke
            Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
            Besluit

            Enig artikel

            De gemeenteraad gaat om reden van openbaar nut over tot het verwerven van de onderstaande kadastrale percelen:

            Perceelnummer Oppervlakte Ligging

            afdeling 0, sectie D, nummer 104 W 5
            afdeling 0, sectie D, nummer 104 Z 5
            afdeling 0, sectie D, nummer 468 E 3
            afdeling 0, sectie D, nummer 468 W 2
            afdeling 0, sectie D, nummer 103 F 4
            afdeling 0, sectie E, nummer 340 W 3
            afdeling 0, sectie E, nummer 340 D 4
            afdeling 0, sectie D, nummer 17 N 4
            afdeling 0, sectie D, nummer 376 R
            afdeling 0, sectie E, nummer 298 B 6
            afdeling 0, sectie E, nummer 340 D 5
            afdeling 0, sectie E, nummer 340 R 6

            544 m²
            338 m²
            912 m²
            37 m²
            1.440 m²
            360 m²
            6.661 m²
            8.946 m²
            2.608 m²
            81 m²
            4.409 m²
            1.377 m²

            Wegenis Beekveld
            Wegenis Beekveld
            Wegenis Beekveld
            Wegenis Beekveld
            Wegenis Beekveld
            Wegenis in de Meidreef
            Wegenis Prieel en Bethaniëlaan
            Wegenis Molenveld
            Wegenis Felix Timmermanslaan
            Strook naast de Kapelstraat
            Groene zone achteraan Prieel, Bethaniëlaan, Ter Hoger Beke
            Trage weg achter het Meihof tussen de Meidreef en Prieel

            De voorzitter van de gemeenteraad en de algemene directeur worden gemachtigd om de gemeente te vertegenwoordigen bij de notariële verplichtingen.

      • secretariaat

        • A-punt

          • Uniform politiereglement Hekla - aanpassing

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
            Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
            Caroline Van der Heyden, schepen
            Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            Gemeenteraadsbesluit van 15 mei 2007 - goedkeuring uniform gemeentelijk politiereglement, reglement administratieve sancties (GAS) en het protocol tussen de HEKLA gemeenten en het parket van de Procureur des Konings te Antwerpen inzake de invoering van de gemeentelijke administratieve sancties.

            Gemeenteraadsbesluit van 18 maart 2008 - aanpassing/aanvulling uniform gemeentelijk politiereglement.

            Gemeenteraadsbesluit van 12 maart 2009 - aanpassing/aanvulling uniform gemeentelijk politiereglement.

            Gemeenteraadsbesluit van 30 maart 2010 - aanpassing/aanvulling uniform gemeentelijk politiereglement.

            Gemeenteraadsbesluit van 30 januari 2018 - aanpassing/aanvulling uniform gemeentelijk politiereglement.

            Gemeenteraadsbesluit van 29 mei 2018 - aanpassing/aanvulling uniform gemeentelijk politiereglement.

            Gemeenteraadsbesluit van 28 september 2021 - aanpassing/aanvulling uniform gemeentelijk politiereglement.

            Feiten, context en argumentatie

            Op het politiecollege werden de voorstellen tot aanpassing van het uniform politiereglement (UPR), goedgekeurd september 2021, besproken. Rekening werd gehouden met de opmerkingen, bedenkingen en suggesties van de verschillende gemeenten en de jeugdraden.

            Het reglement op de bestuurlijke handhaving en aanpak ondermijning werd uit het politiereglement gehaald en aangepast.

            De goedgekeurde aanpassingen zijn in de gecoördineerde versie van het volledige UPR en het reglement op de bestuurlijke handhaving en aanpak ondermijning opgenomen.

            Het aangepaste UPR en reglement op de bestuurlijke handhaving en aanpak ondermijning worden ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.

            Juridische gronden

            Nieuwe Gemeentewet artikel 119 en 119bis over de bevoegdheden van de gemeenteraad, gewijzigd door de Wet van 24 juni 2013.

            Nieuwe Gemeentewet artikel 134sexies en artikel 135.

            Gemeentedecreet artikel 186 en 187.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Caroline Van der Heyden, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke
            Onthouders: Hans Verreyt, Karolien Aerts, Rozemarijn Van Cauteren
            Resultaat: Met 16 stemmen voor, 3 onthoudingen
            Besluit

            Artikel 1

            De gemeenteraad keurt de aanpassingen in het uniform gemeentelijk politiereglement goed.

            Artikel 2

            De gemeenteraad keurt de aanpassingen in het reglement op bestuurlijke handhaving en aanpak ondermijning goed.

            Artikel 3

            Het aangepast uniform gemeentelijk politiereglement en het reglement op bestuurlijke handhaving en aanpak ondermijning, met de protocolakkoorden, worden bekendgemaakt overeenkomstig de artikelen 186 en 187 van het gemeentedecreet en overeenkomstig artikel 15 van de Wet van 24 juni 2013.

            Een afschrift van deze reglementen wordt verzonden aan:

            - Parket van de procureur des Konings te Antwerpen

            - Politierechtbank te Antwerpen, griffie

            - Rechtbank van eerste aanleg te Antwerpen, griffie

            - Igean milieu & veiligheid

            Artikel 3

            Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de verdere praktische uitvoering van dit besluit.

          • Mobiele camerabewaking - verlenging

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
            Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
            Caroline Van der Heyden, schepen
            Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            Gemeenteraad 27 september 2024 met een positief advies voor het plaatsen van tijdelijk vaste bewakingscamera's op niet-besloten plaatsen.

            Feiten, context en argumentatie

            Cameratoezicht kan een nuttig hulpmiddel vormen voor de objectieve waarneming van overlastproblemen, de preventieve aanpak ervan en het opsporen van daders, slachtoffers en getuigen.

            Gemeente Lint maakt gebruik van tijdelijk vaste bewakingscamera's sinds het positief advies van de gemeenteraad in de zitting van 27 september 2022.

            De uitvoeringstijd voor de plaatsing en het gebruik van tijdelijk vaste bewakingscamera's werd beperkt tot 2 jaar en eindigt op 27 september 2024.

            De verlenging van het gebruik van tijdelijk vaste bewakingscamera's op een niet-besloten plaats moet voor advies voorgelegd worden aan de gemeenteraad.

            Aangezien het type, gebruik en de bestemming van de camera's ongewijzigd blijft, is een nieuw advies van de politie niet vereist. Hun advies van 2022 was voor onbepaalde tijd. (bevestigd door Reiner Smets - hoofdcommissaris Hekla).

            Juridische gronden

            Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.

            Bestaande wetten, koninklijke besluiten en elke andere reglementering die verwijzen naar de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens, worden geacht te verwijzen naar de nieuwe wet.

            Wet van 21 maart 2007 tot regeling van de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera's, gewijzigd door de wet van 21 maart 2018, art. 5, §2/1 (tijdelijk vaste bewakingscamera).

            Koninklijk besluit van 8 mei 2018 betreffende de aangiften van de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera's en betreffende het register van de beeldverwerkingsactiviteiten.

            Koninklijk besluit van 28 mei 2018 tot wijziging van het koninklijk besluit van 10 februari 2008 tot vaststelling van de wijze waarop wordt aangegeven dat er camerabewaking plaatsvindt.

            Ministeriële omzendbrief betreffende de wet van 21 maart 2007 tot regeling van de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera's, art. 2.1

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Caroline Van der Heyden, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke
            Tegenstanders: Geert Verhulst, Karolien Aerts, Rozemarijn Van Cauteren
            Onthouders: Hans Verreyt
            Resultaat: Met 15 stemmen voor, 3 stemmen tegen, 1 onthouding
            Besluit

            Enig artikel

            De gemeenteraad adviseert positief over de verlenging voor de plaatsing en het gebruik van mobiele bewakingscamera’s op niet-besloten plaatsen voor onbepaalde tijd.

          • Logo - Bijzondere algemene vergadering

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
            Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
            Caroline Van der Heyden, schepen
            Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
            Voorgeschiedenis

            Gemeenteraadsbesluit van 26 februari 2019 met aanstelling van Annemie Janssens, schepen, als vertegenwoordiger en Jo Genbrugge, raadslid, als plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de algemene vergaderingen van Logo tot en met 31 december 2024.

            Brief d.d. 25 juli 2024 van Logo Antwerpen vzw.

            Mail d.d. 1 augustus 2024 van Logo Antwerpen vzw met uitnodiging voor hun bijzondere algemene vergadering.

            Feiten, context en argumentatie

            Logo staat voor Lokaal GezondheidsOverleg. Er zijn 15 logo's in Vlaanderen en Brussel. In opdracht van de Vlaamse Overheid ijvert het Logo voor mindere gezondheidsklachten door milieuproblemen en werkt het Logo mee aan de realisatie van de Vlaamse gezondheidsdoelstellingen op lokaal niveau.

            Sinds 2023 werken de Logo’s samen met de Vlaamse overheid en Deloitte aan een transitieproject.

            Vanaf 1 januari 2025 bundelen de Logo's uit het Nederlandstalige gebied hun krachten en gaan ze verder als één organisatie met behoud van sterke regionale antennes. Logo Brussel blijft apart werken voor het tweetalig gebied Brussel-hoofdstad. Dit nieuwe organisatiemodel zal helpen om expertise en ervaring als gids in preventieve gezondheid verder uit te bouwen en de impact op het terrein te vergroten.

            De nieuwe organisatie zal zich versterken in de positie van pleitbezorger voor meer preventieve gezondheid in Vlaanderen. Ze blijven inzetten op deskundigheid en verbreden en vernieuwen continu hun aanbod met initiatieven vanuit heel Vlaanderen. Met een gezamenlijke aanpak in merkpositionering, vorming, personeel, kwaliteit en processen kunnen hun mensen zich lokaal focussen op preventiebeleid en -projecten en zo bijdragen aan een hogere tevredenheid van partners op alle niveaus.

            De lokale verankering is vandaag hun sterkte. Die willen ze absoluut behouden en nog beter inzetten. Partners informeren en adviseren over lokale noden en prioriteiten om samen een relevante visie en projecten in het preventieve gezondheidsbeleid uit te bouwen, is en blijft hun kernopdracht.

            Door de versterkte onderlinge samenwerking voor een aantal processen zullen de regionale antennes en medewerkers zich meer kunnen inzetten voor lokale partners en projecten. Als lokale en regionale partners behouden de lokale besturen een aanspreekpunt op dat niveau. Het blijft hun doelstelling om maatwerk te leveren. De regionale antennes zullen in de toekomst gealigneerd worden met de referentieregio's.

            Op 17 mei 2024 werd het Besluit van de Vlaamse regering (BVR) over de toekomstige Logo-werking definitief goedgekeurd. Hiermee worden de contouren voor hun reorganisatie vastgelegd. De belangrijkste punten uit het BVR zijn:

            1. De erkenning, werkingsgebieden en subsidiëring van de Logo’s worden herzien. De 14 Vlaamse Logo vzw’s worden samengevoegd tot één vzw voor het Nederlandstalig gebied. Eén tweede vzw zal het tweetalig gebied Brussel-Hoofdstad bedienen.
            2. De doelstellingen van de Logowerking worden geformuleerd als een krachtigere en doelgerichtere Logowerking met Vlaamse coördinatie en het behoud van een sterke locoregionale werking en ankerpunten.
            3. Ze streven naar efficiëntiewinst door een aantal processen gezamenlijk te organiseren. Het BVR schept ruimte om op termijn de opdrachten van de Logo’s te kunnen uitbreiden. Het doel is om nog meer impact te hebben in het regionale en lokale preventieve gezondheidsbeleid.

            4. Ook de dienstverlening kan met dit nieuwe BVR worden uitgebreid. In de toekomst kunnen de Logo’s niet enkel lokale besturen coachen, maar kan ook een coachende rol worden opgenomen in andere settings zoals onderwijs, werk, vrije tijd, gezin, enz., met een sterke focus op het uitwerken en opvolgen van het preventieve gezondheidsbeleid in deze contexten.
            5. De intergemeentelijke preventiewerking (IGP) wordt gecontinueerd en de inhoudelijke ondersteuning van de intergemeentelijke preventiewerkers door het Logo blijft bestaan. Waar de IGP’ers tewerk gesteld worden, is een keuze van de betrokken gemeentes.

            Het eengemaakte Logo kiest, in overleg met Departement Zorg, prioriteiten in de toekomstige werking en legt deze vast in een beleidsplan (voor 5 jaar). De doelstellingen uit het beleidsplan worden operationeel vertaald in jaaractieplannen door de regionale antennes, waarbij aandacht voor lokale noden en context en betrokkenheid van lokale partners/netwerk cruciaal zijn.

            Op 14 november 2024 wordt een bijzondere algemene vergadering gehouden om deze fusie goed te keuren. Deze vergadering vindt plaats van 19u30 tot 22u00 in de KCC, Consciencestraat 41 te 2018 Antwerpen.

            Agenda: Toelichting bij en goedkeuring van de fusie, voorstelling nieuwe naam en branding en feedbackmoment en uitwisseling leden AV.

            Publieke stemming
            Aanwezig: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Caroline Van der Heyden, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Karen Van Looveren
            Voorstanders: Rudy Verhoeven, Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Jo Genbrugge, Caroline Van der Heyden, Georges Nagels, Rina Cox, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke
            Onthouders: Johan Verreyt, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts
            Resultaat: Met 11 stemmen voor, 8 onthoudingen
            Besluit

            Artikel 1

            De gemeenteraad neemt kennis van de fusie van de Logo's uit het Nederlandstalige gebied vanaf 1 januari 2025.

            Artikel 2

            Zowel vertegenwoordiger als plaatsvervangend vertegenwoordiger zijn verhinderd en zullen niet aanwezig zijn op de buitengewone algemene vergadering van Logo op 14 november 2024 in de KCC, Consciencestraat 41 te 2018 Antwerpen.

        • B-punt

          • Agentschap Binnenlands Bestuur - antwoord op klacht 2024.000624 over 'de werking van een lokaal bestuur'

            Aanwezig: Rudy Verhoeven, voorzitter
            Stanny Tuyteleers, Annemie Janssens, Hans Devriese, Schepenen
            Johan Verreyt, Jo Genbrugge, Geert Verhulst, Hans Verreyt, Raadsleden
            Caroline Van der Heyden, schepen
            Karolien Aerts, Luc Van Geyte, Georges Nagels, Rina Cox, Rozemarijn Van Cauteren, Sofie Van Wesemael, Ilse Todts, Bert Everaert, Michel De Prins, Koen Bracke, Raadsleden
            Karen Van Looveren, algemeen directeur
Namens Gemeenteraad,

Rudy Verhoeven
voorzitter