GR 26 maart 1979: GR aanvullend reglement op het verkeer.
GR 18 juni 2002: GR voorstel tot invoering zone 30 aan de scholen.
Maart 2011: Goedkeuring mobiliteitsplan gemeente Lint.
GR 26 april 2016: Overdracht bevoegdheid gemeenteraad aan CBS
CBS 3 juli 2017: Aanvullend verkeersreglement - Zonering en afbakening zones 30 en 50 en bebouwde kom.
CBS 16 september 2019: Bespreking bijkomend invoeren zone 30 in 4 straten.
Mobiliteitsoverleg 7 oktober 2021
Tijdens het mobiliteitsoverleg van 7 oktober 2021 kwam naar boven dat de Vijfboomkensweg nog niet afgebakend als zone 30. Nochtans is dit ook een doodlopende straat of wijk waar jonge gezinnen wonen. Bovendien is er een verkavelingsaanvraag lopende en zijn er nog enkele onbebouwde loten waar een uitbreiding mogelijk is. Het betreft een kort stukje weg, maar volgens sommige inwoners wordt hier soms overdreven snel gereden.
Bovendien werden Schoolstraat en Torfsstraat inmiddels omgevormd tot fietsstraat waardoor een aanpassing van het aanvullend verkeersreglement ook noodzakelijk is.
KB van 16 maart 1968 die de wet coördineert betreffende de politie op het wegverkeer.
Decreet van 16 mei 2008 tot aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
KB van 1 december 1975 tot het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en aanvullende besluiten.
MB van 11 oktober 1976 waarbij de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 met betrekking op de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009
Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.
De borden van de zone 30 die werden weggehaald ter hoogte van Mater Christi kunnen hiervoor hergebruikt worden.
Artikel 1
Hoofdstuk VI van het gemeenteraadsbesluit van 26 maart 1979 met betrekking tot het afbakenen van de bebouwde kom, wordt hiermee gewijzigd.
Alle voorgaande besluiten inzake afbakening van de snelheidszones te Lint van toepassing op het grondgebied van de gemeente Lint worden opgeheven en vervangen door onderhavig
besluit.
Artikel 2
De bebouwde kom wordt als volgt benoemd en afgebakend:
Deze zones worden aangeduid door borden F1 en F3
Artikel 3
Er wordt een zone 50 afgebakend in:
Dit snelheidsregime wordt aangeduid door de borden C43 (50 km/u) met zonale geldigheid.
Artikel 4
In volgende straten wordt een snelheidsregime van 50 km/u ingevoerd buiten de bebouwde kom:
In volgende straten wordt 30 km/u ingevoerd buiten de bebouwde kom:
Deze snelheidsregimes worden aangeduid door borden C43 met de juiste snelheidsaanduiding.
Artikel 5
Er wordt een zone 30 afgebakend ter hoogte van:
Deze zone wordt aangeduid door borden C43 (30 km/u) met zonale geldigheid. De toegangen tot de wijken wordt visueel versmald.
Artikel 6
Er worden zone 30 schoolomgevingen afgebakend in volgende - delen van - straten:
Deze zone wordt aangeduid door borden C43 (30 km/u) met zonale geldigheid.
Artikel 7
Er worden fietsstraten afgebakend waar 30km/u de toegelaten snelheid is:
Artikel 8
Een afschrift van dit besluit wordt ter kennisname overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare werken van het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap.